כשנודע לנו לפני כשנה על פרויקט שנרקם בין אחת מיצרניות מכונות הנהיגה המהנות בעולם לבין יצרנית שבשנים האחרונות עשתה רושם כמנסה להתרחק ככל האפשר מיצור מכונית שתסב הנאה לנהג, לא ידענו אם לצחוק או לבכות.
אמנם, ראינו בעבר כבר לא מעט חיבורים מוזרים בעולם הרכב, אבל אסטון מרטין עם ליין מכוניות כמו DB9 הספורטיבית או המשפחתית המדהימה ראפיד וטויוטה עם יצירות אפרוריות כמו קורולה וקאמרי? אלו באמת שני קצוות די רחוקים.
יוקרה במידה אקסטרה סמול
בכל מקרה, לכל מי שהיה ספקן האם הפרויקט המשונה הזה יגיע לכדי גרסת יצור, אתמול התקבל האישור הרשמי ואפילו פורסם תג מחיר.
כך, בעוד מספר חודשים, בתחילת 2011, תוכלו להיכנס לסוכנות אסטון מרטין הקרובה לביתכם ולהזמין את האסטון הננסית במחיר "מציאה" של בין 172 אלף שקל לגרסת הבסיס ל-290 אלף שקל לגרסה המאובזרת, כמובן לפני מיסים. אמנם במושגים של אסטון מדובר במחיר זול ביותר, אבל, ללא ספק, די הרבה כסף עבור מכונית המבוססת על המרכב, המכלולים והעיצוב של מכונית המיקרו מיני העירונית של טויוטה, הIQ
מלבד קיט מרכב, צמיגים בחתך נמוך, שבכה אופיינית לאסטון, כונסי אוויר, פנים סופר מפואר וכמובן סמלים גדולים של מותג היוקרה. הבייבי אסטון מרטין שתקרא סיגנט תאכלס גם יחידת כוח מבית טויוטה בנפח 1.33 ליטר המפיקה 98 כ"ס.
הרבה סגנון אנגלי ועורננסית במחיר אקסטרה לארג'
קשה עדיין לקבוע האם ההימור של אסטון, להציע מכונית כה רחוקה מרוח המותג, יתקבל בברכה. אבל לנוכח הגל הירוק התוקף את המצפון של תושבי אירופה, דר' אורליך בץ, מנכ"ל החברה די בטוח בהצלחה: "כמו בכל מכונית שלנו לא נעשו פשרות והסיגנט נולדה כדי לתת מענה לקהל הלקוחות של מכוניות הספורט שלנו שמחפש מענה איכותי לתנועה עירונית".
בכל מקרה מול שוק מתלהט המציע שלל גרסאות פרימיום למכוניות קטנות לא בטוח שאסטון תוכל לתת יתרון משמעותי, לבד מהסמל, שיביא את האנשים לשלם מחיר כה גבוה למכונית שהיא בסך הכל טויוטה בתחפושת יוקרתית.
ישלמו כל כך הרבה כסף על טויוטה בתחפושת?