במשך שנים הציבור הישראלי לא חיבב במיוחד את תוצרי קיה הקוריאנית. מכוניותיה הצטיירו בקרב הציבור כבסיסיות ופשוטות, אך בשנתיים האחרונות חל מהפך - שילוב של סדרת דגמים חדשה ואיכותית ויבואן חדש ונמרץ הפכו את קיה לפופולרית ולא לברירת מחדל.
אתמול, לפחות בעבור חלק מהציבור, קיה זכתה בעוד כמה נקודות זכות משמעותיות כשהודיעה שתפסיק לייצא מכוניות וחלקים לאירן, זאת בשל הסנקציות אותן שוקלת ממשלת דרום קוריאה להטיל על המדינה המוסלמית בתגובה למדיניות הגרעין התוקפנית שלה.
חשוב להדגיש, בניגוד למרבית העולם, באיראן קיה היא אחת המכוניות הפופולריות עם נתח שוק של בין 30-40 אחוזים (מאזדה, מלכת המכירות של ישראל, הייתה יכולה רק לחלום על נתון שכזה), כשהדגם הפופולרי ביותר הוא הריו - שבשוק האיראני נקרא דווקא פרייד, כשמה של הקיה הקטנה והבסיסית הזכורה לנו מאמצע שנות התשעים.
קיה מייצאת לאירן מכוניות שלמות ובעיקר חלקים שמורכבים למכוניות בפסי יצור מקומיים. החברה הודיעה שבהתאם לרחשי העם הקוריאני ולכוונות הממשלה, הפסקת קשרי המסחר עם אירן היא מוחלטת.