פאלטרו. כריס מרטין נהנה מכל רגע חמישה חודשים אחרי שהונדה חשפה בניו יורק את הדור התשיעי של הסיוויק סדאן החברה חשפה אתמול גם את הסיוויק האירופית החדשה לקראת ההשקה לקהל הרחב בתערוכת פרנקפורט בעוד מספר ימים.
בדור השמיני של הסיוויק שהוצג ב-2006 הגרסאות האירופיות (האצ'בק) והאמריקאית-יפנית (סדאן) פנו לשני כיווני עיצוב שונים בתכלית וכעת אנו מתבשרים שהמגמה הזו נמשכת גם בדור החדש שנחשף כעת.
גם הדור החדש של של הסיוויק האירופית, בדומה לסיוויק סדאן החדשה שהוצגה כאמור בארצות הברית, שומר על מאפייני העיצוב והקווים הכללים של הדגם אותו הוא מחליף ונראה יותר כמו מתיחת פנים מאשר מכונית חדשה לחלוטין כמו שבהונדה מתעקשים לטעון.
בכל מקרה, בניגוד לגרסת הסדאן בעלת העיצוב מעלה הפיהוק הדור החדש של גרסת ההאצ'בק האירופית ממשיך להציג קווים עיצוביים בולטים מאוד שקשה להתעלם מהם.
בעוד שמבחינה כללית הסיוויק האירופית החדשה שומרת כאמור על דימיון רב לדגם היוצא נראה כי מעצבי החברה בחרו לתת לרכב טוויסט מעט כוחני ואגרסיבי מבעבר, זאת על חשבון מראה החללית שאפיין את הפרונט והאחוריים של הדגם היוצא.
פאלטרו. כריס מרטין נהנה מכל רגעהעיצוב: פחות עתידני ויותר אגרסיבי
מקדימה, במקום אותה סבכה אטומה מפלסטיק שקוף ופנסי ערפל משולשים מהדגם היוצא, אנו פוגשים סבכה קונבנציונלית יותר המשתלבת בפגוש קדמי במראה אגרסיבי עם פנסי ערפל עגולים ושילוב של תאורת led מתבקשת.
הצדודית מאוד דומה לזו של הדגם היוצא וכוללת דלת קדמית גדולת מימדים ודלת אחורית קטנה יחסית עם ידית נסתרת במסגרת החלון על מנת להעניק לסיוויק מראה קופה ספורטיבי. גם בצדודית ניתן לשים לב להחלטה של המעצבים לכוון את תשומת הלב לאלמנטים הכוחניים-ספורטיביים של העיצוב על ידי כנפיים תפוחות ובתי גלגלים בולטים ובמקביל ויתור על אלמנטים "חלליים" דוגמת ידיות הדלת הקדמיות שהתאפיינו בעבר בעיצוב מקורי ביותר לטובת ידיות שגרתיות יותר.
מאחור שינוי המגמה העיצובי בולט במיוחד ואת המראה הביצתי המיוחד מחליפים כעת קווים ישרים יותר. החלון האחורי ממשיך להיות מחולק בחלקו התחתון על ידי ספויילר אך כעת יחידת אורות הבלם המצויה בו מתחברת עם יחידות התאורה האחוריות הממוקמות בדגם החדש גבוה יותר.
יחידת התאורה האורכית בדלת תא המטען שדיברה עם השפה העיצובית של הסבכה הקדמית השקופה שכאמור שונתה פינתה אף היא את מקומה.
לבסוף, גם הפגוש האחורי שכלל בדגם היוצא שתי יציאות אגזוז משולשות כעת מציג עיצוב סטנדרטי יותר.
למרות הדמיון הרב לדגם היוצא, מבחינת מימדים הסיוויק החדשה היא מעט ארוכה יותר, רחבה יותר ונמוכה מהדור היוצא.
"תגובות הלקוחות על הדגם היוצא היו בסך הכל חיוביות מאוד לכן החלטנו לשמור על הקווים הכלליים שלו תוך תשומת לב על שינוי מספר אלמנטים עיצוביים שנראה שמוצו בחמש השנים שהדגם נמכר בהן ותוך הקפדה על שיפורים אווירודינמיים שיעזרו להשגת נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים מבעבר", הסביר טקהיקו מסודה, סגן ראש צוות המעצבים של המכונית.
ואכן, הסיוויק החדשה מציגה יעילות אווירודינמית מרשימה ביותר עם מקדם גרר של 0.27 טוב בעשרה אחוזים מאשר בדגם היוצא ולמעשה הטוב ביותר בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות.
שדרוג באיכות החומרים, פליטת המזהמים ונוחות הנסיעה
גם עיצוב הפנים עבר אבולוציה: הדשבורד שומר על הפריסה המיוחדת שלו המתחברת עם הקונסולה המרכזית ודיפוני הצד אך נראה כי העיצוב החדש הכולל 3 מחוונים עגולים קלאסיים וקצת פחות כפתורים מפוזרים בכל עבר מעניק מראה בוגר יותר.בהונדה מבטיחים שגם איכות החומרים בתא הנוסעים שבעבר היו בעלי תחושה מעט פלסטיקית תהיה בדור החדש טובה יותר.
בגזרת המנועים לא צפויים שינויים יוצאי דופן. גרסת הבסיס (שלא משווקת בישראל) תהיה מצוידת במנוע בנזין בנפח 1.4 ליטרים. הגרסה החשובה ביותר לשוק הישראלי תמשיך להשתמש באותו מנוע V-TECi המוכר מהדגם הנוכחי אך בזכות כמה עדכונים ושיפורים ההספק שלו יעלה מ-138 ל-140 כ"ס כששינוי משמעותי יותר נרשם ברמות פליטות המזהמים שירדו מ-157 ל-138 ג"קמ.
גרסה חשובה בעבור השוק האירופי תהיה גרסת הדיזל. בשלב זה הסיוויק החדשה תוצע עם מנוע לוגם סולר בנפח 2.2 ליטרים המבוסס על זה המצוי במשפחתית הגדולה של החברה, האקורד, אך לאחר מקצה שיפורים הוא צירף לעדר עשרה סוסים נוספים לכדי נתון של 148 כ"ס ובמקביל גם כאן נרשם שיפור בנתוני פליטת המזהמים לרמה נמוכה שבמדינות כמו בריטניה יעניקו לרוכשיו הנחות במיסוי כבישים.
במהלך השנה הבאה הונדה צפויה להציג מנוע דיזל חדש לחלוטין בנפח 1.6 ליטרים שיצטרף להיצע.בהונדה מבטיחים בנוסף שהסיוויק החדשה תציג שיפור משמעותי בתחום נוחות הנסיעה והיכולות הדינמיות שזכו ללא מעט ביקורת בדור היוצא.
כמו גרסת ההאצ'בק הנוכחית, גם הדור החדש ייוצר במפעלי הונדה באנגליה. תחילת השיווק לקהל האנגלי צפויה להתרחש במהלך חודש אוקטובר וניתן להעריך שאלינו הסיוויק האצ'בק החדשה תגיע לקראת תחילת 2012.
פאלטרו. כריס מרטין נהנה מכל רגע