מעבר לשימוש במנועי טורבו קטני נפח אמנם תערוכת פרנקפורט תפתח את שעריה רק בעוד מספר חודשים בספטמבר אבל היום, עם חשיפת תמונות של הדור השני של סדרה 1 של ב.מ.וו, החל טפטוף הפרטים האופייני בשנים האחרונות בנוגע לדגמים החדשים שיחשפו לקהל בתערוכה.
הדור הראשון של סדרה 1 הוצג בשנת 2004 ועל אף שהתבסס על פלטפורמת סדרה 3 המוצלחת ונהנה מיכולות גבוהות למדי לא זכה להצלחה גדולה במיוחד, אולי בשל קרבה יתרה לתמחור של דגמי סדרה 3 מצד אחד ועיצוב אפרורי לא מושך במיוחד ומרחב פנימי מוגבל למדי במיוחד מאחור מאידך.
בכל מקרה, אין ספק שבשנת 2011 פוטנציאל השוק של מכוניות קומפקטיות יוקרתיות גדל באופן משמעותי ובב.מ.וו מייחסים חשיבות גדולה לדור החדש של הבימר הקטנה מבוואריה.
בניגוד לשמועות שונות, סדרה 1 החדשה מתבססת על רצפת הדור הנוכחי של סדרה 3 ולא על רצפת המיני כמו שאחדים סברו, מה שאומר שהתצורה הקלאסית של מנוע אורכי קדמי והנעה אחורית נשמרת גם בדור הנוכחי. בנוסף מציעה המכונית תפיחה במרבית המימדים עם תוספת של 8.5 סנטימטרים באורך, 1.7 סנטימטרים ברוחב ו-3 סנטימטרים בבסיס הגלגלים לטובת שיפור המרחב הפנימי, במיוחד בחלק האחורי.
בשינוי משמעותי נוסף ומבורך במיוחד ניתן להבחין מהמראה הנשקף מהתמונות שמציג תצורה מעוגלת יותר עם כמה תפיחות אגרסיביות היוצרות נוכחות מרשימה מבעבר.
עיצוב פחות אנמי מבעברהביצועים, כצפוי, לא רעים ולבד מדגם הדיזל הבסיסי (אך החסכוני והידידותי לסביבה) כל הגרסאות מציעות נתוני ההאצה מרשימים כשגרסת הדיזל הבכירה אף מסוגלת לסיים את המאוץ הקלאסי למאה קמ"ש בתוך 7.2 שניות (7.4 בגרסת הבנזין).
בשלב זה נחשפה רק גרסת ההאצ'בק המצוידת ב-5 דלתות אך בהמשך ניתן לצפות שב.מ.וו תוסיף להיצע גם גרסאות מרכב נוספות וגם גרסת ביצועים שתקרא M ותצויד במנוע 3 הליטרים הבשרני המוכר לנו מה-M1 הנוכחית שמפיק, כזכור, לא פחות מ-335 כ"ס. בנוסף לא מן הנמנע, כך על פי מקורות בחברה הבווארית, שה-M החדשה תצויד בהנעה לכל הגלגלים כדי להתמודד מול מכוניות כמו האודי RS3 המצוידות בהנעה כפולה וביצועים פסיכיים למדי.
בב.מ.וו מבטיחים שיפור משמעותי במרווח הפנימי