ה-,C30 שעוצבה על ידי פיטר הורבורי, הושקה בתערוכת פריז 2006, הייתה מהראשונות להתנתק מקו העיצוב השמרני של המותג ותרמה רבות להגעתה של החברה, שנתפסה כמזדקנת, לקהלים צעירים יותר.
הכוונה של וולוו הייתה לייצר דגם כניסה שיתחרה מול מכוניות כמו אודי A3 וב.מ.וו סדרה 1, אך בעוד שמבחינה חיצונית בהחלט הצליח להם בעיצוב ייחודי עם חלק אחורי מרשים מאוד (שיש שטענו שזו אחת המכוניות הבודדות שיפה יותר מאחור מאשר מלפנים), מתחת לפני השטח ה-C30 - שחלקה פלטפורמה עם הפוקוס העממית של פורד שהייתה בעלת הבית של וולוו באותה תקופה, הייתה פחות מבריקה ובשילוב תג מחיר גבוה יחסית נתוני המכירות סבלו בשנים האחרונות מירידה חדה.
יש המציינים כי גם עצם העובדה שה-C30 הוצעה רק בגרסת מרכב אחת עם 3 דלתות הייתה בעוכריה לנוכח ירידה בביקושים לגרסאות אלו ברכבי פרימיום קומפקטיים (אלפא ג'ולייטה, סיטרואן DS4 ומרצדס A קלאס כלל לא מוצעות עם 3 דלתות וגם האודיA3 וב.מ.וו בסדרה 1 נמכרות בעיקר בגרסאות מרובות הדלתות השימושיות יותר).
אגב אג'נדה סביבתית, ב-2011 זכתה ה-C30 בגרסה המצוידת במנוע 1.6DE טורבו דיזל 109 כ"ס בתואר המכונית הירוקה ביותר בשוודיה.
בוולוו מציינים כי למרות החשיבות הרבה של ה-C30 בהטמעת התדמית החדשה של המותג החברה מעדיפה לרכז את המשאבים בדגמים שווקיים יותר. בהתאם לכך בעתיד הקרוב צפויה החברה להודיע על רדתה מפסי היצור של ה-C70, המכונית הפתוחה של החברה, אשר יוצרה בשיתוף עם סדנת פינינפארינה.
אחוריים מעניינים במיוחד