גם היום, שש שנים לאחר שהוצג לראשונה, בעבור לא מעט אנשים ה- X6של ב.מ.וו קשה לעיכול ועדיין נראה כאחד הדגמים המוזרים ביותר שמסתובבים על הכביש.
אמנם ה-X6 לא המציא את תופעת רכבי השטח פרימיום המציעים חזות כוחנית ואפס יכולת בסלעים ובבוץ, אבל בעבור רבים הוספת מרכב קופה לתמהיל הייתה פשוט יותר מדי והיו שטענו שהשילוב הזה הוביל לתוצאה וולגרית ולא נעימה לעין שתואמת בצורה יוצאת דופן לאופי הלקוחות שרוכשים בסכומי עתק את המכונית הזאת.
עוד ב-mako רכב
בחן את עצמך: איזו מכונית אתה
כמה מהמכוניות הכי מכוערות שיוצרו אי פעם
מבחן השוואתי: ריינג' ספורט מול פורשה קאיין
עם זאת, עם הצלחה קשה להתווכח וה-X6 זכה להצלחה מיידית ולביקושים ערים שחיסלו את כל מלאי הרכבים שתוכנן לשנת השיווק הראשונה בתוך ארבעה חודשים.
לאחרונה ב.מ.וו החליטה להוסיף קופה-שטח נוסף - אח קטן ל-X6 בשם X4 (המבוסס על ה-X3) לליין הדגמים שלה וכעת אנו מתבשרים שהמתחרה הגדולה ביותר של החברה הבווארית, יצרנית הפרימיום עם הכי הרבה דגמים בניחוח שטח - מרצדס, החליטה באיחור לא אופנתי שהגיע הזמן להציג תשובה הולמת לקופה-שטח שתשא את סמל הכוכב.
כנגזר משמו ובדומה למקור ההשראה מבית בימר המתבסס על ה-X5, ה-MLC מתבסס על פלטפורמת ה-ML ובעל עיצוב המשלב בין אלמנטים ספורטיביים לאלמנטים שניתן למצוא ברכבי שטח.
הגוף של הרכב החדש נראה כמו CLA שתפחה למימדי אקסטרא-לארג' ומציג חרטום אגרסיבי שבמרכזו סבכה גדולה וצדודית שמציגה צללית נמוכה עם שמשה אחורית המשתפלת לאחור ובשילוב מרווח גחון מכובד, גלגלים גדולים עם צמיגי שטח ואפילו מדרגות צד.
לטעמנו, גם בגרסת מרצדס השעטנז העיצובי עדיין קשה לעיכול, אבל במדד הרושם אין ספק שאם גרסת הייצור תהיה דומה לקונספט התצוגה, ה-MLC יזכה את בעליו בהרבה מאוד תשומת לב כמתבקש.
ה-MLC צפוי להיות מצויד באותן יחידות כוח של אחיו הפרקטי יותר, עם מנועי V6 בנזין ודיזל, גרסה היברידית ובפסגת ההיצע גרסאות AMG 63 עם מנוע V8 4.0 ליטר טווין טורבו החדש עם הספק משוער של כ-500 כ"ס ו-AMG 65 עם מנוע V12 6.0 ליטר, טווין טורבו ויותר מ-600 כ"ס.
ה-MLC ייוצר במפעל החברה באלבמה, ארה"ב, החל משנה הבאה, לצד ה-ML וה-.GL