תערוכת הרכב של ניו יורק נפתחה בסוף השבוע ובין שלל מכוניות התצוגה, דגמי הקונספט וההשקות של דגמים חדשים הוצגו גם כמה דגמים עם רלוונטיות גדולה לשוק המקומי.
מאזדה 3 - מתיחת פנים קלילה ומנועים חדשים
מאזדה חשפה גרסה חדשה, לאחר מתיחת פנים, למלכת המכירות של ישראל, מאזדה 3. בעוד שמבחוץ נדרש מאמץ רב כדי לזהות הבדלים קלים ביחידות התאורה ותצורת הפגוש הקדמי בין הדגם החדש לדור הנוכחי והמוכר של ה-3 שהוצג ב-2009. מצד שני מתחת למכסה של ה-3 המחודשת יש לא מעט שינויים, בראשם יחידת הנעה חדשה לחלוטין שעושה שימוש לראשונה בסדרת מנועי SKY החדשה שלפני זמן מה התבשרנו על פיתוחה.
סדרת SKY תכלול מנועי בנזין ודיזל בנפחים שונים ותיבת הילוכים אוטומטית חדשה. במאזדה מדגישים כי לא מדובר בשדרוג של רכיבי מנוע או בלוקי-מנוע קיימים ולמעשה התכנון נעשה מדף חלק ומשלב טכנולוגיות חדשות שיציגו שיפור משמעותי בביצועים ובצריכת דלק. המנוע יאפשר חיכוך מכאני מינימלי בין החלקים ונצולת מרבית כשבשילוב מערכת הזרקת דלק ישירה מתוחכמת וראש מנוע עם תזמון שסתומים משתנה, הוא יהיה יעיל יותר בכל פרמטר ממנועי מאזדה המוכרים כיום.
שימוש ראשון למנוע מסדרת מנועי סקאי החדשים של מאזדהבשלב זה נחשפה בתערוכת ניו יורק רק יחידת ההנעה בנפח 2 ליטרים. היחידה מפיקה הספק משופר של 155 כ"ס ו-20.4 קג"מ, אך את עיקר תשומת הלב השקיעו המהנדסים בשיפור משמעותי בנתוני צריכת הדלק עם נתון מרשים של 17 ק"מ לליטר בכביש בינעירוני ו-14.2 ק"מ במשולב. אל המנוע החדש משודכת תיבת ההילוכים SKY DRIVE. מדובר בתיבת 6 הילוכים אוטומטית שאמורה להעניק חיבור ישיר וזריז יותר בין המנוע לגלגלים ע"י תכנון חדש של ממיר המומנט ולהעניק תחושה משופרת לנהג בדומה לזו בתיבה כפולת מצמדים. כמו כן, התיבה תורמת אף היא לנתוני צריכת דלק.
כרגע, החשיבות של סדרת המנועים לשוק הישראלי נמוכה אך יש להניח שלקראת תערוכת פרנקפורט בסתיו תחשוף מאזדה גם את מנועי הסדרה בנפח צנוע יותר שישולבו בדגמי החברה כולל ה-3 1.6 ליטר, האהובה על מר ישראלי, בשנת המודל 2012.
האימפרזה החדשה נחשפת באופן רשמי
גם סובארו חשפה בניו יורק מכונית עם חשיבות גדולה במיוחד לשוק המקומי שלנו. מדובר בדור חדש לחלוטין שיחליף את האימפרזה/B3 שהוצגה ב-2008 ולא זכתה במהלך השנים לקבלת פנים חמה במיוחד בארץ ובעולם.
הדור החדש שהוצג בגרסת סדאן והאצ'בק אמנם לא פורץ דרך או מביא עימו חדשנות רבה אך ללא ספק מציג עיצוב זורם ודינמי מבעבר וכולל אלמנטים הלקוחים מכמה דגמי רכב מוכרים לכדי מראה המהווה מעין גרסה מוקטנת ונאה יותר למשפחתית הגדולה של החברה, הB4.
מעבר לעיצוב המשופר, בסובארו מבטיחים גם שיפור במרווח הפנימי הודות להגדלת בסיס הגלגלים ותכנון מתקדם. בנוסף האימפרזה החדשה תעשה שימוש בסדרת מנועי הבוקסר החדשים של החברה שמציגים שיפור משמעותי בעיקר בתחומי צריכת הדלק ופליטת המזהמים. בניו יורק הוצגה גרסת 2 ליטרים שמפיקה 148 כ"ס ו-20 קג"מ. לארץ תגיע גם גרסה בנפח 1.6 שעל פי סובארו תהיה חזקה וגמישה באופן משמעותי ממנוע ה-1.5 ליטרים שמשרת את האימפרזה הנוכחית וזכה לביקורות צוננות.
בנוסף, את תיבת ההילוכים האוטומטית הרגילה תחליף תיבת הילוכים אוטומטית רציפה שתציע גם בחירה ידנית בין שישה יחסי העברה באמצעות מנופים על גלגל ההגה. האימפרזה החדשה, שככל הנראה תמשיך להקרא במחוזותינו B3, צפויה להגיע לארץ כבר בסתיו הקרוב.
אימפרזה - לא פורצת גבולות אבל נאה באופן משמעותי מבעברקיה ריו סדאן חדשה
אחרי שקיה חשפה בז'נבה את גרסת ההאצ'בק של הריו החדשה, חשפה החברה הקוריאנית במקביל בתערוכות הרכב של שנחאי ושל ניו יורק שתי גרסאות סדאן שונות לריו, כשזו הסינית, שזכתה לכינוי ,K2 מתגאה בבסיס גלגלים מאורך ותא מטען עצום בנפח של לא פחות מ-500 ליטרים.
הריו שהוצגה בניו יורק היא זאת שככל הנראה תגיע גם לישראל ובשונה מהגרסה הסינית היא מעוגלת יותר, בעלת ישבן פחות בולט ומצוידת ברמת אבזור ומנועים מתקדמים יותר, כשגרסת ה1.6 ליטרים תצויד במנוע עם הזרקת דלק ישירה שמפיק לא פחות מ 135 כ"ס ויהיה מצויד בתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה.
המיני משפחתית החדשה של קיהסיוויק חדשה
הונדה חשפה בניו יורק את הדור התשיעי לסיוויק. הסיוויק החדשה דומה לקודמתה ונראית יותר כמו מתיחת פנים מאשר דור חדש, כמו שבהונדה מתעקשים לטעון.
עיקר השינוי נראה בחלקה האחורי של המכונית המשלב בין פנסים בזווית חדה ופגוש אגרסיבי מבעבר המעניקים למכונית מראה מעט יותר ספורטיבי.
כנהוג בדורות האחרונים של המשפחתית הקומפקטית של הונדה, הגרסה האמריקאית שונה במעט בעיצובה מהגרסה האירופאית שטרם נחשפה ותשווק גם בישראל.
הסיוויק החדשה תוצע באמריקה בגרסאות קופה וסדאן כשהמנוע המרכזי בהיצע יהיה אותו מנוע ה-1.8 ליטרים המפיק 140 כ"ס ומוכר מהסיווק הנוכחית. בנוסף תוצע גרסה SI חזקה ולא רלוונטית לשוק הישראלי עם מנוע בנפח 2.4 ליטר שמפיק 201 כ"ס.
בשורות חשובות מגיעות מכיוון הגרסה ההיברידית שעוברת סוף סוף שדרוג ותקבל מעט יותר כוח כשתהיה מצוידת במערכת הנעה המשלבת מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים ומנוע עזר חשמלי שיפיקו ביחד 110 כ"ס.
הונדה סיוויק החדשה - שינויים קלים בלבדממולץ לקפוץ לבקר אם אתם בסביבה
לבד מדגמים אלה, בתערוכת ניו יורק נחשפו גם השברולט מליבו החדשה, הגרסה האמריקאית לפיאט 500 קבריולט, מתיחת פנים לקיה סול, הCX 5 הקרוס אובר הקומפקטי החדש של מאזדה, ניסאן טידה החדשה, פולקסווגן חיפושית חדשה ועוד. במקבילך, כאמור, הוצגו גם שלל דגמי קונספט ומגוון רחב של דגמים הנמכרים בשוק האמריקאי, וכנהוג בתערוכת רכב לצד המכוניות אפשר לפגוש גם דוגמניות מצודדות. התערוכה מתקיימת במנהטן, במרכז הכנסים בשדרה ה-11 על גדות נהר ההדסון בין הרחובות 34 ו40 ותהיה פתוחה לקהל הרחב עד יום ראשון (1 במאי) בין השעות 10 בבוקר ל 10 בערב. עלות של כרטיס כניסה עומדת על 14 דולרים למבוגר ו-4 דולרים לילדים עד גיל עד גיל 12. אם במקרה אתם בתפוח הגדול או בדרך לשם בשבוע הקרוב הרשו לנו להמליץ בחום על ביקור בתערוכה.
>> תערוכת פריז 2010 בתמונות