בעשור האחרון מיני הגדילה בצורה ניכרת את ליין הדגמים שלה, ותחת שליטת ב.מ.וו הגרמנית המותג הבריטי מציע לא פחות מ-7 דגמים שונים, עם צפי להגדלת המגוון ל-11 גרסאות שונות בשנים הקרובות אשר יתבססו על פלטפורמת ההנעה הקדמית המודולארית החדשה שהוצגה במיני החדשה.
אך למרות הגידול שהמותג חווה בשנים האחרונות, עם שיא בשנת 2013 בה נמכרו יותר מ-305 אלף יחידות בכל העולם, וצפי למספרים מרשימים יותר בשנה הקרובה לנוכח השקת המיני החדשה, בינתיים מרבית הגרסאות השונות התקשו להתקרב להצלחת המיני המקורית המהווה את עיקר מכירות המותג.
עוד ב-mako רכב
מבחן דרכים: מיני קופר 2014
מיני מציגה: טנדר ננסי אך קרבי, בניחוח אופנתי
דוגמא טובה לכך הן גרסאות הרודסטר והקופה. הגרסאות שתוכננו במקור לפנות לקהל גברי וחובב ביצועים, לא ממש הצליחו למשוך לקוחות בעיקר בגלל שהן היו דומות מדי למיני המקורית והציגו לוק "חמוד" ולא ממש ספורטיבי עם חלק עליון שהרגיש לא שייך ולא העניק את המראה הנכון.
יתכן שכעת זה צפוי להשתנות עם חשיפת המיני סופרלגרה - דגם קונספט מרהיב שיש לקוות רומז על מראה המיני רודסטר הבאה.
הסופרלגרה היא למעשה המכונית הראשונה עם סמל מיני הבעוטת בעיצוב האייקוני של המיני המקורית. המכונית היפהפייה שבתמונות לפניכם היא תולדה לשיתוף פעולה עם סטודיו העיצוב האיטלקי "טורינג סופרלגרה" הממוקם במילאנו ועיצב, בן היתר, את האלפא רומיאו דיסקו וולנטה ואת גרסת הקבריולט נטולת הגג של המיני. הסופרלגרה היא למעשה המכונית הראשונה עם סמל מיני הבעוטת בעיצוב האייקוני של המיני המקורית
עם מנדט שאפשר למעצבים לא להיצמד למראה המסורתי, המעצבים האיטלקים הלכו על משהו שונה לחלוטין ולבד מפנסי החזית העגולים וסמלי המותג קשה לנחש שמדובר במיני ויותר מכל הסופרלגרה נראית, עם יציבה נמוכה חרטום בעל גריל גדול ובו כונסי אוויר עגולים, מכסה מנוע ארוך עם פתחי אוורור, שמשה קדמית בזווית חדה ובעלת מסגרת דקה, כמו הומאז' לרודסטר בריטית קלאסית.
גם הישבן נראה טוב מאוד ובזכות ספליטר על תא המטען הוא מזכיר את יגואר D-טייפ האייקונית וכולל גם יחידות תאורה אחוריות המעוצבות בצורת דגל הממלכה המאוחדת.
ההנעה, לצערנו, תהיה קדמיתהקבינה מציגה מראה מינימליסטי אך בה בעת יוקרתי עם דשבורד נטול כפתורים מאלומיניום הכולל מסך תצוגה במרכז הקונסולה ושעון בודד מאחורי ההגה כמיטב מסורת החברה.
המיני סופרלגרה נחשפה בסוף השבוע האחרון בתערוכת Concorso d'Eleganza Villa d'Este הנערכת על שפת אגם קומו בצפון איטליה ומאגדת את מיטב המכוניות האקזוטיות בעבר ובהווה.
בשלב זה לא ברור עם הקונספט המרהיב הזה באמת יחליף את הרודסטר הדי כעורה שבארסנל הדגמים של מיני, אך במידה וכך יהיה בהחלט אפשר יהיה אפשר להסתכל עליה כמתחרה משמעותית לרודסטר המצליחה בכל הזמנים -הMX-5 מיאטה של מאזדה.
עם זאת בניגוד למיאטה המצוידת בהנעה אחורית, כמי שצפויה להתבסס על פלטפורמת המיני החדשה, הסופרלגרה תהיה, לאכזבתם של חובבי הנהיגה, מצוידת בהנעה לגלגלים הקדמיים.
הישבן נראה טוב מאוד ובזכות ספליטר על תא המטען הוא מזכיר את יגואר D-טייפ האייקונית