חמש שנים אחרי שעלתה על הכבישים, הקליפורניה, הפרארי הבסיסית בהיצע, מתחדשת ונחשפת בגרסה מתוחת פנים שתיקרא "קליפורניה T" שמבטיחה להיות יותר מסובבת ראשים ובעיקר יותר חזקה וביצועיסטית.
הקליפורניה המקורית, שעוצבה על ידי סטודיו העיצוב של פינינפארינה, תוכננה בעיקר לשוק האמריקאי והציגה תצורת קבריולט מרשימה עם גג מתכת קשיח מתקפל חשמלית המאפשר לה להפוך לקופה מרהיבה בלחיצת כפתור.
למרות שהיא הכילה הרבה אלמנטים האופייניים לחברה עם לוגו הסוס הצוהל, עם יציבה מעוררת חשק וביצועים בהחלט מרשימים, רבים התייחסו אליה יותר כמכונית פוזה לסיור בטיילת מאשר כאל מכונת נהיגה אמיתית לכבישים מפותלים. מתיחת הפנים שנחשפה אתמול מטפלת בחלק הזה עם מראה אגרסיבי יותר הכולל פרונט המציג סבכה גדולה, פנסים צרים, פגוש בעיצוב חדש מתוח לחזית וצמד כונסי אוויר בצדי מכסה המנוע בהשראת ה-F12 ברלינטה.
הצדודית נשארה דומה למקור אך כוללת כעת קימור שקוע בעל נוכחות גדולה מבעבר שעוצב בהשראת הצדודית המפורסמת של ה-250 טסטה רוסה שנמתחת מאחורי בית הגלגל הקדמי אל עבר הדלת.
האחוריים כוללים פגוש שעוצב מחדש המעניק לקליפורניה לוק הרבה יותר "אכזרי" עם דיפיוזר עצום מימדים ו-4 יציאות מפלט בולטות.
תא הנוסעים של הקליפורניה המחודשת מציג דשבורד וקונסולה מרכזית בעיצוב שונה שעל פי פרארי מאפשר פריסה ארגונומית תוך שמירה על חמימות והקפדה על איכות ייצור ושימוש בחומרים הכי טובים שיש. מנגנון סגירת הגג שופר אף הוא וכעת ניתן יהיה לעבור ממצב פתוח לסגור או להיפך בתוך 14 שניות בלבד.
הומאז' בצדודוית לקימור הנחשק מה-250 טסטה רוסהכיאה למכונית ממותג ששם את חווית הנהיגה במקום הראשון, עיקר השינויים נמצאים מתחת לפני השטח. השינוי המשמעותי ביותר נמצא בתא המנוע בחזית הרכב וכולל יחידת הנעה בנפח 3,855 סמ"ק מוגדשת טורבו המחליפה את מנוע הוי 8 האטמוספרי בנפח 4.2 שהניע את הקליפורניה עד היום. למרות הירידה בנפח ההספק דווקא עלה ועומד על 560 סוסים – 70 כ"ס יותר מההספק של המנוע היוצא, אך מה שמרשים במיוחד הוא השיפור בגמישות עם מומנט מטורף של 77 קג"מ – 49 אחוזים יותר מהנתון של המנוע היוצא.
למרות שמדובר בפרארי הבסיסית בהיצע, הביצועים בהחלט לא מאכזבים בשום קנה מידה עם מהירות תלת ספרתית בתוך 3.6 שניות ומהירות מרבית של 316 קמ"ש (3.8 ש' ו-312 קמ"ש בקליפורניה לפני מתיחת הפנים).
תמונת פורנו מוטוריתהקטנת הנפח והגדלת היעילות שהתאפשרו הודות לשימוש במגדש טורבו אמנם לא הופכות את הקליפורניה החדשה לידידותית לסביבה כמו פריוס אבל מאפשרות להציג נתוני פליטת מזהמים נמוכים ב-20 אחוזים וצימאון מופחת לדלק בכ-15 אחוזים לעומת העבר.
בפרארי מדגישים שלמרות השימוש במגדשי טורבו המנוע לא יסבול כלל מתופעה של השהיית גדישה ויציג גמישות ועוצמה רבה לאורך כל קשת הסל"ד ולא פחות חשוב מכך - סאונד בשרני ומרטיט כיאה לפרארי אמיתית.
למרות התדמית שדבקה בה, גם הקליפורניה הקודמת הייתה מכונת נהיגה אמיתית בכבישים הנכונים, אבל המהנדסים לא הסתפקו בקיים והקדישו מחשבה רבה גם לתחום זה עם שלדה שעברה כיול מחדש, קפיצים חדשים, בולמי זעזועים עם מערכת Magnaride מהדור החדש המגיבים 50 אחוזים מהר מבעבר, בקרת אחיזה F1-Trac העדכנית ביותר המאפשרת האצה מקסימלית ביציאה מפניות, בלמים קרמיים כסטנדרט המאפשרים למכונית לעצור ממהירות 100 קמ"ש בתוך 34 מטרים ומערכת היגוי שתוכננה מחדש ומבטיחה להיות מדויקת ובעלת משוב טוב מבעבר.
הקליפורניה T תוצג באופן רשמי בתערוכת הרכב בז'נבה בחודש מרץ ותגיע לארץ בהמשך השנה.