תמונות ראשונות, ש"דלפו" באורח פלא לרשת בסוף השבוע, חושפות ממספר זוויות את ה-Intrado - דגם התצוגה שיעמוד במרכז דוכן יונדאי בתערוכת ז'נבה הקרובה שתפתח במרץ.
ה- Intradoמציג תצורת קרוסאובר במימדים בינוניים במרכב 3 דלתות מעוצב מאוד. העיצוב המוחצן דווקא מתחבר לרכבי פנאי קטנים דוגמת הג'וק של ניסאן והקפצ'ור של רנו, אך מידע שדלף במקביל לתמונות מדבר על מימדים שתואמים יותר את ה-ix35 הנוכחי.
אותם מקורות גם יודעים לספר שדגם התצוגה ישמש ככל הנראה בסיס לעיצוב הדור השני של רכב תא הדלק הניסיוני של החברה המונע על ידי מימן ומבוסס כעת על ה-ix35 הסדרתית.
בשלב זה לא ברור אם ביונדאי באמת מתכוונים לייצר רכב פנאי בתצורת 3 דלתות עם ניחוחות קופה, אך הניסיון מלמד שיצרנים מתחרים שהציגו דגמי קונספט שכאלה בסופו של דבר הוסיפו גם דלתות אחוריות בדרך לגרסת הייצור.
יונדאי וולוסטר טורבו ופולקסווגן שירוקו במבחן
למה הישראלים כל כך אוהבים קוריאניות?
ה-ix35 של יונדאי מתחדש
בכל מקרה, נראה שמעל לכל ה- Intradoמספק הצצה מעניינת לדור הבא של שפת העיצוב של יונדאי המכונה "פיסול זורם" ולמעשה מדובר בדגם הראשון של המותג הקוריאני עליו אחראי פיטר שרייר שמונה לפני כשנה לאחד מנשיאי קונצרן יונדאי-קיה ולמנהל מחלקת העיצוב של שני המותגים הקוריאנים.
כזכור, שרייר, מעצב אודי לשעבר, הגיע לקיה בשנת 2008 והנהיג בתוך זמן קצר מהפכה עיצובית במותג הקוריאני שהפכה את רכבי המותג מבסיסיים ומשמימים למרהיבים ומבוקשים. אמנם גם דגמי חברת האם יונדאי הפכו בשנים האחרונות למעוצבים יותר, אך רבים סבורים שהם מצועצעים מדי ומתקשים להתחרות בדגמים המקבילים של חברת הבת.
מגע הקסם שלפיטר שרייר בהחלט מורגששרייר התבטא לאחרונה בנוגע למינוי והסביר: "מטרתי הראשונה היא ליצור הבחנה ברורה יותר בין המותגים". שרייר גם ציין כי "יש אנשים שרואים את יונדאי כמותג שמרני יותר, אבל זה לא בהכרח נכון ואני חושב שניתן למקד אותו ולתת לו דגשים שיצרו לו אופי ייחודי, אולי עם ניחוח ספורטיבי, בהתבסס על הרקורד המפואר שיש למותג בתחום הספורט המוטורי".
האלמנטים העיצוביים הבולטים בדגם הקונספט כוללים סבכה גדולה המאוחדת עם כונס האוויר (ומזכירה את זו שבדגמי אודי מסוימים), פנסים ראשיים צרים, כנפיים תפוחות ואחוריים מעוגלים עם יחידות תאורת לד אחורית בצורת פרסה הנמתחות ממרכז הכנף האחורית אל עבר הפגוש האחורי.
בשונה מדגמי הדור הנוכחי של יונדאי, העיצוב כולל הרבה פחות זוויות חדות ועודף אלמנטים ומציג מראה זורם יותר.
אמנם ככל הנראה התמונות שדלפו הן של דגם תצוגה בגודל מלא העשוי מחימר, אך על פי המקורות ביונדאי, ה- Intradoיציג במקביל להצצה לשפת העיצוב העדכנית גם חידושים משמעותיים במבנה המרכב שיהיה קל במיוחד בזכות מבנה גלילים מתרכובת של חומרים פלסטיים וסיבי פחמן שיאפשרו גמישות תכנונית גדולה בהרבה מאשר במרכבים עשויים פלדה, יציגו מבנה חסון וחזק יותר בעזרת שרף מיוחד ויאפשרו להשיג משקל קל בכ-70 אחוזים מזה של שלדת פלדה רגילה.
בנוסף התרכובת המיוחדת תאפשר ליצור בתוך כמה שנים מכוניות עם שלדה מחומרים מרוכבים במחיר נמוך והגיוני לכלי רכב בייצור סדרתי.
שרייר מציין גם כי הקונספט החדש נוצר "מבפנים החוצה מתוך רצון לשים את הנהג במרכז ולהציג חווית שימושיות מושלמת".
בכל מקרה, בשלב זה יונדאי עדיין לא מפרסמת נתונים טכניים באשר למימדים של ה- Intrado, למשקל הכולל של הרכב עם השלדה הייחודית וליחידת ההנעה שאמורה להציג טכנולוגית תא דלק מהדור השני.
טכנולוגיה חדשה ליצור מרכבים