הסטנדרטים של התחבורה בהודו קצת שונים | צילום: רויטרס על אף שתערוכות הרכב הגדולות והנחשבות ביותר בעולם מתקיימות עדיין באירופה (ז'נבה, פרנקפורט ופריז) ובארה"ב (ניו יורק, לוס אנג'לס וכמובן דטרויט), לאחרונה אי אפשר להתעלם מעליה משמעותית בקרנן של תערוכות הרכב במדינות מתפתחות ובחשיבות שיצרני הרכב מייחסים להן מתוך הבנה כי מדובר בשווקי יעד גדולים שאי אפשר להתעלם מהם.
דוגמה טובה לכך היא תערוכת הרכב של הודו שתפתח את שעריה בניו דלהי בסוף השבוע הקרוב ותכלול השקות של שלל דגמים חדשים שאמורים לקלוע לטעם וליכולות הכלכליות של תושבי תת היבשת.
בין היתר בתערוכה יוצגו שלושה דגמי סדאן קטנים בהתאם לחיבה של ההודים (כמו גם זו של הישראלים) למכוניות עם תחת בולט ותא מטען נפרד.
בעוד שבישראל מרבית מכוניות הסדאן מגיעות במימדים קומפקטיים או לכל הפחות מבוססות על מכוניות סופר מיני, בתת היבשת, בה אופנוע נחשב לא פעם לכלי רכב שמתאים להסעת כל המשפחה, מן הסתם הסטנדרטים קצת שונים ואל מול דומיננטיות של רכבי מיקרו ומיני, זה היה אך טבעי שהיצרניות יציעו גם דגמי סדאן במימדים קטנטנים.
יונדאי i10 גרנד סדאןלאחר שבסתיו יונדאי השיקה בהודו את הגרנד i10 (הדומה מאוד בעיצובה ל- i10 החדשה שהושקה בשבוע שעבר בישראל ומגיעה אלינו מטורקיה), בתערוכת הודו החברה הקוריאנית תציג גרסת סדאן למכונית הקטנה. מבחינת מידות הגרנד i10 סדאן תהיה באורך של פחות מארבעה מטרים, דבר שיאפשר לה השתחלות קלה בתנועה הצפופה בערים הגדולות בהודו. פרטים מלאים טרם נחשפו אולם בהיצע יחידות הכוח צפויים להיות מנוע בנזין 1.2 ליטר עם 87 כ"ס ומנוע לוגם סולר בנפח 1.1 ליטר עם 70 כ"ס שיוצעו בשידוך לתיבת הילוכים ידנית עם חמישה יחסים או אוטומטית עם ארבעה בגרסת הבנזין.
פורד פיגופורד לא נשארת הרבה מאחור ותחשוף בתערוכת הרכב של דלהי את הפיגו – גרסת סדאן באורך של פחות מ-4 מטרים על בסיס הפורד קא החדשה. להבדיל מהמצב בדגמי תקציב עממיים רבים שעברו הסבה מתצורת האצ'בק לסדאן, אשר בהם תא המטען נראה לא פעם כהדבקה לא הומוגנית לעיצוב המרכב, בפיגו ניסו מעצבי פורד ליצור עיצוב שלם ונעים יותר לעין ועם תא מטען לא בולט מדי, חזית בעלת הגריל הטרפזי הגדול (בהשראת אסטון מרטין), יחידות תאורת לד משלשות וגדולות וחישוקי גלגל גדולים הפיגו מציגה חזות מרשימה למדי. פורד טרם חשפה פרטים מלאים על יחידות הכוח בפיגו, אך ככל הנראה היא תוצע עם מנועי 1.25 ליטר בנזין ו-1.5 ליטר טורבו דיזל ואולי אפילו עם מנוע 1.0 ליטר מסדרת "אקו בוסט" משולש צילינדרים שבסיוע מגדש טורבו מפיק 125 כ"ס.
טאטא זסטטאטא המקומית אמנם לא השיגה את ההצלחה לה קיוותה עם הנאנו שהייתה אמורה להעלות את הודו על גלגלים, אך עדיין נחשבת לכוח מוביל בתת היבשת וגם היא תציג בתערוכה בדלהי כמה דגמים חדשים. החשובים שבהם הם ה"בולט" - האצ'בק הקטנה וגרסת הסדאן שלה "זסט" שתציע גם היא מימדים עירוניים של פחות מ-4 מטרים. בחברה ההודית גאים בכך שהמכוניות עוצבו בשיתוף פעולה עם מרכזי העיצוב של טאטא באנגליה ובאיטליה ושתא הנוסעים מרגיש יוקרתי (יחסית) בזכות שימוש בחומרים איכותיים, שילובי צבעים ואבזור רב כמו מסך מגע בגודל 5". הזסט שתגיע לפס הייצור באמצע השנה תציע את המנוע החדש של החברה; טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר עם 84 כ"ס בשידוך לתיבה ידנית עם חמישה הילוכים וטורבו דיזל 1.3 של פיאט עם 95 כ"ס שיוצע גם עם אופציה לתיבה רובוטית חד מצמדית.
למרות ששלושת הדגמים החדשים מציעים פתרון תחבורה יעיל ונראים עדכניים למדי, הם מיועדים ככל הנראה לשווקים מתפתחים בלבד ולא כוללים בסטנדרט אבזור בטיחות כמו כריות אוויר, ABS ומערכת בקרת יציבות שמוצעות רק בגרסאות המאובזרות יותר כאופציה בתוספת תשלום.