שמונה שנים חלפו מאז שהאלמרה בגרסת האצ'בק פינתה את הבמה וניסאן החליטה לנטוש את סגמנט המשפחתיות הקומפקטיות. רבים הרימו אז גבה לנוכח ההחלטה של אנשי המותג היפני לא להתחרות בקטגוריה החשובה והגדולה בשוק הרכב האירופאי, אך ניסאן בחרה להתמקד בקרוסאוברים אופנתיים שהפכו בשנים האחרונות לפרות המזומנים והצליחה, עם הג'וק והקשקאי, להציג נתוני מכירות בהחלט מרשימים ולחזק מאוד את תדמית המותג ביבשת הישנה שתושביה בדרך כלל לא נמנים על החובבים של מותגים מארץ השמש העולה.
עוד ב-mako רכב
שר האוצר מתרגש: ניסאן חושפת מוראנו חדש
ניסאן מציגה: המכונית שאף פעם לא מתלכלכת
ניסאן מיקרה החדשה בארץ
כעת, עם תחושה שלניסאן יש מעמד שיכול לאפשר לה להפוך מיצרנית נישה לכזו היכולה להצליח גם בסגמנטים בהם השליטה האירופאית ברורה ולמרות ההצהרות הרבות על כך שלא תכנס לתחרות בקטגוריות הרכב הקלאסיות, היא חושפת תמונות ופרטים ראשונים על הפולסאר, מכונית קומפקטית שמכוונת הישר ללב סגמנט C.
פרונט שמזכיר את הקשקאיהפולסאר מאמצת את קו העיצוב הנוכחי של החברה עם פרונט עם נוכחות הכולל סבכה בתצורת V המזכירה את זו של הקשקאי. מכסה המנוע מציג קימורים הממשיכים את תצורה הוי מהסבכה ויחד עם פנסי חזית עם תאורת לד ובתי גלגלים מודגשים מתקבל פרונט דומיננטי למדי אך לא יותר מדי מצועצע. מהצד ומאחור המראה קצת יותר סטנדרטי אך בסך הכל מתקבלת מכונית נאה עם מראה זורם ודי דינמי שמשתלב טוב עם כמה מהמתחרות.
עם 438.5 ס"מ בין הפגושים ובסיס גלגלים של 270 ס"מ (זהה למאזדה 3 החדשה וגדול משל כל מתחרותיה מחומשות הדלתות) הפולסאר תציע, כך לטענת ניסאן, את תא הנוסעים המרווח בקבוצה.
תמונות של תא הנוסעים לא נחשפו, אך מאחר והמתחרה העונה לשם "גולף" מוזכרת בהודעת היצרן לעיתונות לא פחות פעמים משם הדגם החדש ברור שניסאן מכוונת כנראה גבוה בכל הקשור לאיכות החומרים.
רשימת האבזור תציע כמה ממערכות הבטיחות המתקדמות ביותר כמו בקרת התנגשות עירונית והתרעה על סטיה מנתיב ועל רכבים בשטחים מתים.
בחזית יוצעו בשלב ראשון שתי יחידות כוח, הראשונה לוגמת סולר עם מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר ובהספק 110 כ"ס (המוכר מהרנו פלואנס דיזל שזוכה כאן להצלחה גדולה) והשניה עם מנוע 1.2 ליטר טורבו בנזין עם 115 כ"ס (המוכר מהקליאו והקפצ'ור) בשידוך לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית רציפה.
הפולסאר תיוצר במפעל ניסאן בברצלונה (לצד דגמי המסחריות NV200, נאברה ופאת'פיינדר) וצפויה להגיע לישראל לקראת סוף השנה, במקביל לתחילת השיווק שלה באירופה.
אמנם בשלב זה הפרטים עוד לא סגורים אבל בקרסו היבואנית רומזים על כוונה להציג מחיר תחרותי.
הבטחה לאיכויות במחוזות הגולף