באמת צריך את זה? - 1000 כוחות סוס בפורד מוסטנג לא מזמן דיווחנו לכם על הפרארי F12 ברלינטה החדשה המצוידת במנוע עם לא פחות מ- 740 סוסים הקורא תיגר על זה של האבנטדור של למבורגיני המסתפק ב"רק" 700 סוסים, אבל עם כל הכבוד לתחרות המתמדת ולביצועים הלוהטים של מכוניות צמד היצרנים האיטלקי מסתבר שבמקומות אחרים כבר ממש לא מתרגשים מעדרי סוסים שכאלה.
לא, אנחנו לא מתכוונים לויירון המיתולוגית של בוגאטי שיוצרה במספרים מצומצמים וכללה מנוע וי 16 עם לא פחות מ-1001 כ"ס ותג מחיר של 1.25 מיליון דולרים אלא למשהו ביצור סדרתי הרבה יותר נגיש וזול – המוסטנג שלבי 1000– מכונית שכפי שאתם בוודאי יכולים לדמיין משמה מציעה עדר סוסים הרבה יותר גדול.
מדובר בשדרוג של השדרוג, או במילים אחרות שדרוג של הגרסה הקיצונית ביותר של מכונית הפוני האייקונית – מוסטנג שלבי GT500 אותה ניתן להזמין מכל סוכן פורד ברחבי אמריקה כשהיא מצוידת במנוע וי 8 עם מגדש על המפיק לא פחות מ-650 כוחות סוס.
לא רק המנוע עבר שדרוג משמעותי
קרול שלבי הוא אגדה מוטורית אמריקאית: חוואי טקסני אמיץ, היום בן מעל לתשעים, שהחל להשתתף ולנצח במרוצי מכוניות בשנות החמישים אך לאחר כמה תאונות קשות ובעיות לב נאלץ שלבי לפרוש מנהיגה.
את אהבתו למכונות מהירות הוא לא זנח והקים את סדנת שיפור הרכב והמרוצים - שלבי.
שלבי שיתפה פעולה עם פורד ויחד הצליחו להגיע להישגים מרשימים במסלולי המרוצים, אך לא רק שם, והסדנה של שלבי שיפרה ויצרה גרסאות מיוחדות עם אחיזת כביש ראויה ומנועים בעלי 400 כ"ס למכוניות כמו המוסטנג בדורה הראשון בשנות השישים של המאה העשרים.
בשנת 2004, לכבוד חגיגות 40 שנים למוסטנג, נקרא שוב שלבי אל הדגל להכין בעבור פורד גרסה קיצונית של המוסטנג. התוצאה הייתה ה-GT-500 שבתחילת הדרך הפיקה 500 כ"ס ובשנת המודל הנוכחית, כאמור, לא פחות מ-650 כ"ס.
מעבר לבניה מחדש של המנוע הכוללת גלי זיזים, גל ארכובה ובוכנות מחוזקות. הוחלפו גם מגדש העל, האינטרקולר, מערכת הפליטה, מערך המתלים, תיבת ההילוכים, גל ההינע ודיפרנציאל שחוזקו כדי להתפורר תחת עוצמתו של המנוע וכמובן מערכת בלימה שהוגדלה באופן משמעותי כדי להתמודד עם הכוח הקיצוני. בנוסף ה-1000 צוידה במראה קרבי יותר.
המכונית תוצג באופן רשמי בתערוכת הרכב בניו יורק בעוד מספר ימים ובחברה מדווחים שכבר בטרם ההשקה הרשמית נרשמו כמה עשרות הזמנות ראשונות.
זה פוני זה?