מעבר להיותה ספינת הדגל של מרצדס, כל דור של ה-S קלאס היוקרתית שיצא לאור הציג שלל חידושים טכנולוגים שנחשפו לראשונה במכונית הזו ורק כעבור שנים רבות מצאו את דרכם למכוניות עממיות ומוכרות יותר, אולם ה-S קלאס אינה רק לימוזינה עמוסה בגאדג'טים ולמרות שמדובר ברכב ששוקל כמעט שני טון, גרסאות ה-AMG שלו ידועות כמי שמעניקות לרכב הענק ביצועים כמו של מכונית ספורט לוהטת.
כעת, מספר חודשים לאחר הצגת הדור החדש של ה-S, מרצדס משחררת תמונות ופרטים ראשונים של הגרסה החזקה ביותר, ה-S63 AMG.
ל-S63 החדשה מנוע V8 בנפח 5.5 ליטר שבסיוע צמד מגדשי טורבו מפיק 577 כ"ס ומומנט גמישות אימתני של 91.6 קג"מ כבר ב-2,250 סל"ד.
מדובר בתוספת של 41 כ"ס ו-10 קג"מ לעומת ה--S AMG הקודמת. וכמו בגרסת ה-AMG ל-E קלאס שעברה לאחרונה מתיחת פנים גם כאן הכוח מועבר לגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית "ספיד שיפט" עם 7 יחסים.
ה-AMG תוצע עם הנעה כפולה קבועה 4MATIC שתעביר במצב רגיל 67 אחוז מהכוח לציר האחורי זאת על מנת לשמור על מאפייני ההתנהגות של ההנעה האחורית הקלאסית יחד עם יתרונות האחיזה של ההנעה כפולה, לדברי AMG.
עם זאת, במרצדס החליטו להציע לחובבי ההארדקור את ה-AMG גם בגרסת הנעה אחורית בלבד.
תוספת הכוח, יחד עם דיאטה של כ-100 ק"ג ביחס לדגם הקודם הודות לשימוש ניכר באלומיניום, מאפשרים להציג תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות - מהר יותר מפורשה 911 קאררה S!
המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש אך אם תסמנו V ברשימת האופציות על החבילה הדינמית תקבלו גם ביטול להגבלת המהירות שתאפשר לכם להגיע ל 300 קמ"ש.
כמו ב-S הרגילה, גם כאן ניתן לפגוש קפיצי אוויר עם בולמים אדפטיביים המקבלים אינפורמציה ממצלמה הסורקת את הכביש ומכינה מבעוד מועד את מערך המתלים להתמודדות עם תנאי הדרך המשתנים (שיבושים, סיבובים) וניתן לציין גם מערכת סיוע לכניסה לסיבוב הבולמת את הגלגל האחורי פנימי באמצעות בקרת היציבות ומאפשרת למרכב הכבד יכולת גבוהה גם כשהאספלט מסתלסל.
גם הצד הוויזואלי לא הוזנח ומלבד סמלי AMG נבדלת ה-S63 בפגוש קדמי שונה עם פתחים גדולים יותר, בפגוש אחורי עם רביעיית צינורות פליטה ובחישוקים בקוטר 20" אשר מתוכם מציצים קאליפרים צהובים עם הכיתוב AMG .
תא הנוסעים זכה אף הוא לנגיעות ספורטיביות ובגרסה זו הוא כולל מושבים תומכים יותר ודיפונים בגימור קרבון.
ה-S63 תחשף בפני הקהל בתערוכת פרנקפורט בספטמבר הקרוב ולארץ היא תגיע, כמו בעבר, בהזמנה מיוחדת.
ב-S קלאס הזו המקום הנכון להיות בו הוא מאחורי ההגה