לאחר מגוון טיזרים שלא ממש הצליחו לרגש, יצרנית הרכב הצ'כית סקודה חשפה אתמול ללא הסוואות את הדור החדש של הסופר מיני שלה, הפאביה.
בניגוד לאיור שנחשף לפני זמן מה ורמז על קווים ספורטיביים ודינמיים, התוצאה הסופית שמרנית למדי, אופיינית למותג סקודה ולא ממש מאתגרת את העיצוב המוחצן של חלק מהמתחרות. עם זאת, ניכרת הקפדה על פרטים ואבזור המעניקים לפאביה טאץ' יוקרתי יותר.
עוד ב-mako
ג'ט טקסי: מסתבר שסקודה זה לא רק מוניות
מבחן דרכים: סקודה אוקטביה vRS
מבחן דרכים סקודה ראפיד ספייסבק
בפרונט של הפאביה ניתן לפגוש פנסי חזית גדולים ורבועים המשלבים תאורת לד, סבכה גדולה עם עיטור ניקל ומכסה מנוע בעל בליטה במרכזו הנמשכת מהסמל בחזית ועד לתא הנוסעים. הצדודית מעט רבועה יותר מזו של הדור היוצא וכוללת קורת C רחבה.
האחוריים די בנליים ומזווית אחורית חצי צידית עשויים אף להזכיר את הפליסיה הוותיקה.
מבחינת מימדים, הפאביה החדשה תהיה קצרה מקודמתה לטובת שיפור השימושיות במרחב האורבני אך בה בעת תהיה רחבה בלא פחות מ-9 סנטימטרים, דבר שיחד עם קיצוץ של 3 סנטימטרים בסעיף הגובה מעניק לצ'כית הקטנה יציבה כוחנית ואגרסיבית מבעבר.
שמרנות מדור שלישיתמונות תא הנוסעים טרם נחשפו, אך בסקודה רומזים שלצד שדרוג באיכות החומרים בקבינה ניתן יהיה לפגוש מערך מולטימדיה מתקדם וחדשני שטרם נראה ברכבי הקונצרן שיציע אפשריות רבות לסנכרון עם הסמארטפון.
על אף שפלטפורמת MQB החדשה של קונצרן פולקסווגן אמורה לשמש בסופו של דבר את כל רכבי הקונצרן בגדלים שבין סופר מיני ועד למשפחתיות גדולות, הפאביה החדשה מתבססת, כמו בעבר, על הפלטפורמה של הפולו שעודכנה לאחרונה.
בתא המנוע ניתן יהיה לפגוש יחידות הנעה לוגמות בנזין או סולר שישודכו לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית כפולת מצמד.
היצע מנועי הבנזין יכלול את מנוע שלושת הצילינדרים בנפח ליטר המוכר מהסיטיגו הקטנטנה בהספקים של 60 ו-75 כ"ס ואת מנוע ה-1.2 TSI המוגדש, הרלוונטי יותר לשוק הישראלי, בהספקים של 90 ו-110 כ"ס.
היצע גרסאות הדיזל יכלול מנוע 1.4 בהספקים של בין 75 ל-105 כ"ס.
סקודה מציינת שאת הפאביה החדשה ניתן יהיה לקבל ב-15 צבעי מרכב שונים והרוכשים יוכלו לבחור בשלל תוספות וגימורים שיעניקו לרכב לוק ייחודי.
צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה לישראל, מציינת שהפאביה החדשה תגיע לישראל בתחילת 2015. בשלב זה עדיין לא ברור בדיוק מה המפרט שיוצע אך יש להניח, לאור התחרות מבית עם גרסה אוטומטית של האיביזה המוצעת ב-80 אלף שקלים, שגם ג'קי אביב, המנהל הנמרץ של מותג סקודה בישראל, יעשה מאמצים להנחית כאן את הצ'כית הקטנה בשילוב תג מחיר אטרקטיבי ואבזור תחרותי.