על אף שיצרני הרכב שמים בעת האחרונה את מרב משאבי הפיתוח שלהם על פיתוח טכנולוגיות לצמצום פליטת מזהמים וצריכת דלק, נראה כי במקביל מרוץ החימוש היצרי בין הגרסאות הספורטיביות מתוצרתם מסרב לגווע וכיום כל הוט-האצ' מתפארת בעוד ועוד סוסים מתחת למכסה המנוע.
בכל מקרה, נראה כי הרכב שאודי תציג במפגש השנתי של חובבי קונצרן פולקסווגן מרחבי אירופה, בווטרזי שבדרום אוסטריה בסוף החודש, יקבע רף חדש וגבוה שספק אם יצרניות רכב אחרות יאתגרו בעתיד הקרוב, עם לא פחות מ-525 כ"ס שידחסו מתחת למכסה המנוע של-A3 קטנה שתכונה "קלאב ספורט". לדברי היצרן מאינגולשטאט מדובר אמנם בקונספט בלבד, אך רכיבים רבים מהרכב המטורף הזה ימצאו את דרכם ל-RS3 החדשה שתראה אור בשנה הבאה.
עוד ב-mako רכב
אודי ישראל: ללמוד להחליק מנהג פורמולה 1
אודי TT החדשה נחשפת
מבחן דרכים אודי S8
מדובר בעיקר במנוע 5 צילינדרים בטור בנפח 2.5 ליטר שיותקן בחרטום וישים קץ לשמועות הרבות על כך שהחברה תזנח אותו לטובת מנוע 2.0 ליטר (A888) כמו ב-S3.
יחידת הכוח מחומשת הצילינדרים עברה שדרוגים רבים מפיקה כעת, בסיוע מגדש טורבו בלחץ של 1.5 באר, 185 סוסים יותר מב-RS3 הקודמת. עם 525 כ"ס יש לה יחס הספק משקל של 2.9 ק"ג לכל כ"ס, יחס זהה לזה של מכונית העל של החברה ה-R8 V10.
ביחד עם תיבת הילוכים כפולת מצמד עם שישה יחסים, הנעה כפולה קבועה ומערכת בקרת שיגור ה-A3 על סטרואידים תציג מהירות תלת ספרתית בתוך 3.6 שניות ולא תאט עד 310 קמ"ש מרביים.
כדי לטפל בכמות הכוח הזאת גם בסיבובים המתלים הונמכו ב-10 מ"מ בהשוואה ל-S3,
הצמיגים זכו לתוספת גומי עם רוחב 275 מ"מ וחישוקי 21' והבלמים הפכו לקראמיים (הקדמיים בקוטר 370 מ"מ). אמנם לא נראה שעם בלמים כאלה יהיה בעיה לעצור את הרכב אך הספויילר האחורי המשנה זווית באמצעות מנוע חשמלי משמש גם בעת עצירה חזקה כמעצור אוויר ומסייע לקצר ב-12 מטרים את מרחק העצירה מ-250 קמ"ש.
אודי אמנם בחרו במרכב הסדאן הפחות סקסי של ה-A3 להצגת הקונספט, אך בניגוד ל-S3 החדשה שהלכה על מראה "זאב בעור כבש", הקלאב ספורט בהחלט משדרת כלפי חוץ רמז עבה למה שחבוי מתחת לשמלה וכוללת פגוש קדמי עם כונסי אוויר גדולים, מסיט אוויר מסיבי וגריל משושה ענק עם הכיתוב quattro בחזית ואחוריים עם ספויילר בקצה תא המטען, צמד מפלטים אובאליים שמהווים, ליודעי דבר, סימן היכר המבדיל בין גרסאות ה- S ל-RS ומסיט אוויר ענק.
תא הנוסעים לעומת זאת נראה דומה לזה של A3 רגילה, פרט לכפתור התנעה אדום שמוקם על ההגה.
המפגש השנתי באוסטריה של חובבי פולקסווגן שימש בשנים האחרונות כבמה להצגת כמה מכוניות תצוגה מעניינות של הקונצרן, כמו גולף GTI עם מנוע W12 מרכזי, סקודה פאביה RS2000 עם גג נפתח המבוססת על מכונית ה-WRC של החברה ועוד. עם זאת בשונה מאותם דגמים רעיוניים, אין ספק שה-A3 מהווה קדימון ל-RS3 שתוצג בשנה הבאה, ועם מפגן כוח שכזה היא יוצרת אצלנו רמת ציפיות גבוהה ביותר.