עד לפני זמן לא רב רבים לגלגו על המכוניות של לקסוס וטענו שהן לא הרבה יותר מגרסאות מפוארות עם ריפודי עור לדגמי טויוטה.
אמנם נראה כי אמירה זו הייתה מעט פשטנית ובוודאי לא במיוחד תואמת למציאות, אבל אין עוררין על כך שבמשך שנים דגמי המותג היוקרתי של טויוטה סבלו ממראה אנמי ויכולות ניהוג מעלות פיהוק.
בשנים האחרונות, במקביל לשאיפה של קברניטי המותג להרחיב את האחיזה בשווקי פרימיום מעבר לאמריקה ויפן, בלקסוס הבינו שלצד היתרונות הברורים של המותג בתחום האמינות והנוחות, על מנת להצליח בקרב אל מול מותגי הפרימיום האירופאים יש צורך להתחיל לבלוט גם בתחום הנראות והיכולות הדינמיות של ספינות הפאר היפניות על הכביש.
ראשונה הייתה מכונית הסאלון של החברה, ה-GS החדשה שהוצגה לפני כשנתיים, ובעקבותיה הגיעו גרסאות מתוחות פנים ל-RX ל-LS ודור חדש לחלוטין ומעורר תאבון ל-IS.
אתמול המשפחה התרחבה ונתבשרנו שלהיצע מתווספת מכונית חדשה בדמות ה-RC, קופה 2+2 במימדים בינוניים ובעיצוב מרהיב.
הקונספט שהוצג בתערוכת פריז | צילום: נעם וינד ה-RC מבוססת על מכונית התצוגה LF-CC שכיכבה בדוכן לקסוס בתערוכת פריז 2012 לפני קצת יותר משנה וזכתה לשבחים רבים כשבין היתר רבים ציינו כי ללא ספק מדובר בלקסוס היפה ביותר שנראתה אי פעם.
כצפוי, בדרך לדגם הסדרתי שיחשף באופן רשמי לציבור בתערוכת טוקיו בסוף החודש, העיצוב מותן מעט אך עדיין אין ספק שה-RC מציגה נכחות לוהטת בשטח ועיצוב מרשים ביותר עם סבכה אדירת מימדים בהשראת שעון חול, פגוש כוחני הכולל צמד כונסי אוויר אנכיים בצדדיו, פנסים ראשיים צרים הכוללים 3 יחידות לד ראשיות ותאורת יום בצורת האות L.
ככל הנראה הלקסוס היפה ביותרהצדודית כוללת פרופורציות הרמוניות בין תא המנוע לקבינה כמתבקש ממכונית קופה, בתי גלגלים תפוחים וגלגלים גדולים עם חישוקי 19'. מאחור ניתן להבחין ביחידות תאורה בעיצוב מקורי ובפגוש מסיבי הכולל דיפיוזר גדול וצמד יציאות מפלט רבועות.
תא הנוסעים מזכיר מאוד את זה של ה-IS החדשה אך כולל כמה נגיעות ספורטיביות הנראות בדיפונים ועיצוב המושבים.
בתא המנוע, בשלב, זה ניתן יהיה לבחור בין שתי יחידות הנעה: היברידית שתשלב בין מנוע חשמלי למנוע בנזין וי 6 בנפח 2.5 ליטרים, וכוחנית עם מנוע וי 6 בנפח 3.5 ליטרים.
בשלב זה לקסוס לא מפרסמת נתוני הספק וביצועים אך יש להניח שהנתונים יהיו דומים או גבוהים במעט מאלה של הגרסאות המקבילות של ה-IS.
עם שאיפה ברורה לנצל את הקופה המרהיבה כדי לעשות כמה שיותר באזז בשווקים חדשים בעבור לקסוס, לא מן הנמנע שבהמשך ה-RC תוצע גם בגרסה חזקה במיוחד במטרה לתת פייט לב.מ.וו M4 שאמורה להיחשף בקרוב.
תא הנוסעים דומה מדי לזה שב-IS