שגעון מכוניות המיני הזולות בישראל נמשך ועם אחוזי צמיחה מטורפים ו-8,500 לקוחות שבחרו במחצית הראשונה של השנה לרכוש מכונית חדשה עם אחריות במחיר בסביבות ה-70 אלף שקלים במקום מכונית משומשת היטב עוד ועוד יבואני רכב מבינים שהם חייבים שתהיה להם נוכחות בסגמנט הצומח הזה.
היום זו חברת קרסו, יבואנית רנו בישראל, שמצטרפת לחגיגה אך למרות שרנו מייצרת מכונית מוצלחת למדי בסגמנט מכוניות המיני, בקרסו בחרו שלא להביא לכאן את הטווינגו שיובאה לארץ בדורה הראשון במהלך שנות התשעים, אלא להציע גרסה בסיסית וזולה לסופר המיני של החברה - הקליאו.
הקליאו בדורה הנוכחי הוצגה ב-2005 ועברה מתיחת פנים ב-2009 אך למרות מימדים מכובדים, מושב אחורי מהגדולים בסגמנט, רמת בטיחות גבוהה עם 5 כוכבים במבחני NCAP ומראה מרשים התקשתה לשחזר בארץ את ההצלחה לה זכו הדורות הקודמים של המכונית במיוחד בשל תג מחיר לא תחרותי.
הגרסה הבסיסית של הקליאו תוצע עם תג מחיר של כ-70 אלף שקלים אך תשמור על מפרט הבטיחות המלא שכולל מערכת בקרת אחיזה ו-6 כריות אוויר.
גם מפרט האבזור נדיב למדי וכולל נעילה מרכזית, חלונות חשמליים קדמיים, מחשב דרך, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מושב נהג מתכוון לגובה, תאורת קריאה לנוסע, מראות חשמליות ואפילו פנסי ערפל אך לא כולל רדיו דיסק מקורי.
גיר ידני ומנוע קטן אבל מפרט בטיחות מלאהמכונית תצויד במנוע בנפח 1.2 ליטרים המפיק 75 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית עם חמישה יחסי העברה שיעניקו למכונית ביצועים סבירים עם האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 13 שניות ומהירות מרבית של 167 קמ"ש. נתון לא פחות חשוב במיוחד בסגמנט זה הוא צריכת הדלק העומדת, לטענת היצרן, על 16.7 ק"מ לליטר.
עם תג מחיר של 69,900 הקליאו החדשה אמנם לא תתחרה מול המכוניות הזולות ביותר בקטגוריה שנמכרות במחירים סביב 60 אלף שקלים אך תעמוד בתחרות ישירה מול השברולט ספארק הידנית, קיה פיקנטו בגרסתה האוטומטית ופיג'ו 206+ הידנית שאמנם מוצעת עם תג מחיר רשמי של 80 אלף שקלים אך נמכרת ללקוחות שופרסל בכ-70 אלף שקלים.
בקרסו מאמינים שעם תג מחיר של 69,900 שקלים הגרסה הבסיסית של הקליאו תצליח למשוך לקוחות רבים ששקלו לרכוש מכונית מיני צנועת מימדים אך יעדיפו את הקליאו שמציעה הרבה יותר מכונית בתמורה לכל שקל.
נפח תא מטען ומושב אחורי גדולים בהרבה מהסטנדרט בטווח המחירים הזה