קבלת רישיון נהיגה הוא אחד החלומות הנחשקים ביותר של כמעט כל בני ובנות הנוער. לאחרונה אפילו הורד, לשמחתם של הצעירים, הגיל המינימלי לקבלת רישיון ל-16 ו-9 חודשים, אבל לימודי הנהיגה וההוצאות הנלוות הפכו מזמן להוצאה לא קטנה בכלל שבני נוער מתקשים לעמוד בה.
מבדיקת "תוכנית חסכון" מתגלים פערים של עד 25 אחוזים במחירי השיעורים שנעים בין 90-120 שקלים לשיעור של ארבעים דקות.
מהנתונים עולה כי עלות לימודי הנהיגה נעה בין 3200-4200 שקלים בתחשיב של 35 שעורי נהיגה בממוצע שלוקח תלמיד עד להוצאת הרישיון הנכסף. על סכום זה יש להוסיף עוד כמה מאות שקלים של אגרות שונות, בדיקות רפואיות ועלות מבחן התיאוריה והמבחן המעשי.
בעבר לא הייתה קיימת בארץ מכסת מינימום של שיעורים לפני ההגשה לטסט אך בשל מספר הגבוה של הצעירים המעורבים בתאונות דרכים הוחלט לקבוע מינימום של 28 שיעורי נהיגה לפני ההגשה לטסט.
עם זאת, מבדיקתנו מסתבר שבשוק תחרותי יש לא מעט מורים לנהיגה שכבר בשיחה ראשונית בטלפון מצהירים כי הם מוכנים לעגל פינות ולהגיש למבחן המעשי גם אחרי 20-22 שיעורים. לכאורה הדבר נראה כעניין טכני אבל חשוב להבהיר כי לאפשר לצעירים שלא עברו הכשרה מספקת לעלות על הכביש בהחלט עלול להיות מסוכן וזו גם עבירה על החוק.
הצעירים מחפשים דרכים לחסוך כסף וחלק מהמורים מוכנים להגיש לטסט תלמידים גם אחרי רק 20 שיעורים | צילום: lisafx, Istock