לאחר תהליך חשיפה מייגע ורב שלבי ווולוו חשפה בתערוכת ז'נבה האחרונה במרץ את המכונית החשובה ביותר שלה לשנים הקרובות - ה S60 החדשה שהחליפה את ה S60 המוכרת שליוותה אתנו במשך קרוב לעשור וזכתה להצלחה לא מבוטלת בארץ, בעיקר לקראת סוף דרכה, בשל תמחור אטרקטיבי.
היום חברת מאיר, יבואנית וולוו בישראל, השיקה סוף סוף את הS60 בארץ ותשווק אותה מיידית לקהל הלקוחות עוד בשנת הדגם הנוכחית.
מול הדגם המוחלף על עיצובו הגמלוני אפשר לסכם שהוולוו החדשה נראית רעננה וצעירה באופן משמעותי. השפה העיצובית לקוחה ממחוזות רכב הפנאי הנאה של החברה ה XC60 והכל עטוף בתצורת סדאן קופה האופנתית בימים אלה.
על אף שהS60 החדשה ארוכה בחמישה סנטימטרים מהדגם הקודם התחושה היא של רכב קטן ומהודק יותר מבעבר.
וולוו מכוונת למתחרות מדרום
למרות הצלחה יחסית של ה S60 באירופה ובישראל, לוולוו היה ברור שכדי לשרוד בעידן הנוכחי מול המתחרות בנישת מכוניות הסאלון הקומפקטיות, וולוו חייבת להשתפר במגרש בו למתחרותיה כמו האודי A4, המרצדס C והב.מ.וו סדרה 3, המגיעות מגרמניה, הייתה עדיפות משמעותית – יכולות דינאמיות ואופי ספורטיבי.
עיצוב צעיר וספורטיבי | צילום: נעם וינדכעת, לאחר אין סוף בדיקות לכיולי השלדה והמערכות הבקרה האלקטרוניות, בוולוו מבטיחים: ה S60 החדשה תסתכל למתחרות מדרום בגובה העיניים ובחברה מציינים שהשוודית החדשה היא הוולוו הדינאמית ביותר מאז ומעולם כשבתפריט התנהגות כביש ספורטיבית הפונה לנהג.
לאחר התלבטות, החליטו בוולוו להציע ללקוחות את המכונית עם כמה כיולי שלדה, חלקם קשיחים יותר, לטובת התנהגות כביש ספורטיבית וחלקם רכים מעט יותר לטובת נוחות הנסיעה.
לאור מצב הכבישים העגום בישראל היבואנית החליטה לייבא כסטנדרט את הכיול שפונה לכיוון הנוחות אך במידה ולקוח ידרוש זאת היא גם מבטיחה לייבא עבורו את הדגם עם הכיול הספורטיבי יותר.
אחד המערכות שמייחדות, בשלב זה, את הוולוו החדשה היא אופציה לקבל את הS60 החדשה כשהיא מצוידת לא רק במערכת הCity Safety (המגיעה כסטנדרט בכל רמות הפאר והמנועים שמגיעים לארץ) המוכרת לנו מהXC60 שמסוגלת להפחית או למנוע תאונה במהירות של עד 30 קמ"ש ע"י האטת הרכב תוך שימוש בעד 50 אחוזים מיכולת הבלימה, אלא גם במערכת מתקדמת יותר היכולה להגיע לכדי שימוש במאה אחוזים מעוצמת הבלמים ולהביא את הרכב לעצירה מוחלטת מ35 קמ"ש במידה וזוהתה סכנה. בנוסף, המערכת החדשה, לראשונה בעולם, תוכל לזהות גם עצמים קטנים, או במילים אחרות הולכי רגל, המתפרצים לכביש.
הקווים הזורמים יוצרים אשליה שהיא קטנה ממידותיה | צילום: נעם וינדמה יגיע לארץ
בשלב זה לארץ יגיעו שני דגמים עיקריים: הדגם הבכיר בסדרה, הT6, המצויד במנוע מוגדש בנפח 3 ליטר, גיר כפול מצמדים והנעה כפולה שתשלח 304 סוסים לכביש שידעו לשגר את השוודית למהירות תלת ספרתית בתוך 6.1 שניות ועד למהירות מרבית של 250 קמ"ש. דגם זה יגיע ברמת האבזור הגבוהה ביותר שמציעה החברה ויכלול בין היתר: בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לניטור מכונית בשטחים מתים, מערכת מולטימדיה משוכללת הכוללת מסך ומצלמת רוורס, ריפודי עור, דיפוני עץ, חלון שמש, גלגלי "17 ועוד ועוד. הT6 תגיע גם עם מערכת הבלימה האוטומטית החדשנית כסטנדרט. מחיר התענוג לא זול בכלל ועומד על 415 אלף שקל.
פנים מרשים אבל שמרני | צילום: נעם וינדבתחום השפוי יותר של סקלת המחירים וולוו תציע את דגם ה2.0 T המצויד במנוע בנזין 4 צילינדרים מוגדש המפיק 203 כ"ס ומומנט מרשים של 32.6 קג"מ שיודעים להזניק את השוודית למהירות תלת ספרתית בתוך 8 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 230 קמ"ש.
דגם זה צפוי לספק את מירב המכירות והוא יגיע ב3 רמות אבזור שונות, כשהדגם ברמת האבזור הבסיסית (kinetic) מוצע במחיר אטרקטיבי למדי של 239 אלף שקל. רמת האבזור אקטיב תעלה כבר 279 אלף שקל ורמת הגימור הגבוהה ביותר - אקסטרים, שתהיה זהה מבחינת האבזור לדגם הT6, תעלה לכם כבר לא פחות מ- 329 אלף שקל.
לצערנו, בשלב זה, אחד המאפיינים הייחודים לוולוו החדשה, מערכת הבטיחות המתקדמת המסוגלת גם לזהות הולכי רגל ולהביא לעצירה מלאה במהירות של עד 35 קמ"ש תגיע רק בגרסאות האקסטרים. בעתיד, ככל הנראה, המערכת תוצע גם בגרסאות הזולות יותר בעבור תוספת מחיר שבין 12-14 אלף שקל.
מערכת הבלימה האוטומטית - טכנולוגיה מדהימה שבדרך כלל גם מתפקדת במציאות | צילום: נעם וינד