אחרי שנחשף בתערוכת ז'נבה במרץ, הרכב החדש של סוזוקי עושה כעת עליה וישווק בארץ במחיר של החל מ-110 אלף שקלים תחת השם "קרוסאובר".
בשאר העולם הרכב מכונה S קרוס ולמעשה מדובר בדור השני של ה-SX4המוכר שנמכר במשך 7 שנים. עם זאת, לא מדובר בהמשך ישיר אלא במכונית שונה - גדולה וגבוהה יותר מבעבר אשר מצוידת כעת ביותר ניחוחות מעולם רכבי הפנאי.
המימדים כאמור תפחו וכוללים אורך של 4.3 מטרים (16 ס"מ יותר מבעבר), רוחב של 1.765 מטרים וגובה של 1.58 מטרים.
בסיס הגלגלים שגדל ב-10 סנטימטרים (ל-2.6 מטרים) מאפשר לסוזוקי להבטיח תא נוסעים מרווח באופן משמעותי ותא מטען שמציע נפח של 430 ליטרים לעומת 270 בלבד ב-SX4.
בשלב זה וגם במהלך השנה הבאה הקרוסאובר ישווק בארץ לצד ה-SX4 שזוכה לאחרונה להצלחה גדולה בעיקר בציי הרכב.
בתא המנוע של הקרוסאובר ניתן יהיה למצוא את מנוע ה-1.6 המוכר של סוזוקי המפיק הספק של 120 כ"ס ומומנט של 15.9 קג"מ, אך את תיבת ההילוכים האוטומטית המיושנת עם 4 יחסי העברה תחליף תיבת הילוכים אוטומטית רציפה חדישה עם אפשרות לשילוב ידני בעזרת צמד מנופים בצידי ההגה בין 7 יחסי העברה שנקבעו מראש. בנוסף תצטרף להיצע גם גרסה עם גיר ידני ו-5 יחסי העברה וכמו כן תוצע גם גרסה עם הנעה כפולה מתקדמת (140 אלף שקלים) בטכנולוגיותALL GRIP הכוללת בורר מיוחד המאפשר לבחור בין 4 מצבי נהיגה.
הגיר הרציף החדש ושינויים נוספים מאפשרים לסוזוקי להציג נתון צריכת דלק רשמי מרשים למדי של 18.1 קילומטרים לליטר בגרסאת ההנעה הקדמית (הידנית והאוטומטית) ודירוג בקבוצת זיהום 3 הנמוך על פי מדרגות המיסוי הירוק החדש.
תא הנוסעים שהיה אחד מנקודת התורפה המרכזיות של ה-SX4 מציג כעת בקרוסאובר – קפיצת מדרגה עם שימוש בחומרים איכותיים יותר ואבזור סטנדרטי הכולל בקרת שיוט, התנעה ללא מפתח, חישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכת שמע עם חיבור לנגנים ושליטה מההגה, בקרת אקלים מפוצלת לנהג ולנוסע, הגה בציפוי עור, פנסי ערפל, חישוקי 16' קלים ו-7 כריות אוויר.
מבחינת עיצוב ומיצוב אין מנוס מלציין שה-SX4 נפל בין הכיסאות כשמצד אחד הוא היה גדול וגבוה מרכבי סופר מיני אך מאידך, על אף כמה אלמנטים עיצוביים מעולם רכבי הפנאי, הוא לא באמת היה גבוה מספיק ובעל נוכחות בולטת כדי להתפס על ידי הלקוחות כרכב פנאי נחשק.
כעת נראה שבסוזוקי הפיקו לקחים ועל אף שהעיצוב שומר על קשר לדור הקודם הוא ללא ספק מדבר יותר בשפה של רכבי הפנאי הקלים (ומציג צדודית עם דמיון רב לקשקאי של ניסאן).
עם תג מחיר העומד על 120 אלף שקלים לגרסה המרכזית (הנעה קדמית ותיבת הילוכים אוטומטית) הממצב את הקרוסאובר במשבצת שבין המשפחתיות הקטנות למשפחתיות בגודל מלא ולפחות עשרת אלפים שקלים מתחת לג'יפונים קטנים כמו הניסאן ג'וק והרנו קפצ'ור (אך בעלי נוכחות בולטת ומרשימה יותר) ללא כל ספק יש לקרוסאובר החדש נקודת פתיחה טובה בקרב על הלקוח שמאפשרת לאנשי מכשירי תנועה לשחרר הצהרות אופטימיות.
צבי נטע, יו"ר מכשירי תנועה יבואנית סוזוקי בישראל: "אילו היו מתכנני הרכב היפנים עורכים סקר לקוחות בישראל לפני שתכננו את הרכב, היו מגיעים בדיוק לתוצאה זו. בחברה מתכננים לצאת בקרוב בקמפיין פרסומי גדול תחת הסלוגן "אין עוד משפחתית כזאת" ומערכים כי הקרוסאובר ינגוס בשוק המשפחתיות בישראל ובחברה צופים מכירה של כ-5,000 יחידות בתוך שנה.
מבחן דרכים מקיף לקרוסאובר החדש של סוזוקי יתפרסם כאן ב-mako רכב בהמשך השבוע.
>> בחזרה לעתיד, הגרסה ההודית: סוזוקי מעופפת