ותיקה עם לוק צעיר קצת יותר משנה אחרי שסוזוקי הכתה בהלם את שוק הרכב המקומי, כשהנחיתה בארץ את האלטו הידנית כשהיא מצוידת בתג המחיר הנמוך ביותר מזה שנים למכונית חדשה בישראל, כעת נוחתת הסיטרואן C1, מתחרה ראשונה שתנסה להתחרות בקלף החזק של הסוזוקי ההודית - המחיר.
במחיר של 59,500 שקל לא הייתה לסוזוקי אף מתחרה בטווחי מחירים דומים. יתרה מכך, המכונית השנייה הכי זולה בישראל הייתה גם האלטו אבל בגרסתה האוטומטית. הבאות בתור היו הפיג'ו 107 מצוידת בתיבה ידנית ב72 אלף שקל והיונדאי i10 הידנית ב-75 אלף שקל.
אמנם, בעבור קצת פחות מ-60 אלף שקל הלקוחות קיבלו מכונית רחוקה ממושלמת אשר גם אילצה את רוכשיה לחזור לעשות פעולות ביד ימין, אך במחיר של מכונית משומשת היטב חלום הניילונים הפך לבר השגה בעבור רבים.
העולה החדשה מאירופה, הC1, אמנם לא משתווה למחיר המכונית הזולה בישראל אך מתמקמת במקום השני עם תג מחיר של 64,900 שקל.
המפרט הצרפתי
הסיטרואן C1, שהוצגה בעולם בשלהי 2005, תגיע לארץ כשהיא מצוידת במנוע בנפח ליטר המפיק 68 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית. המכונית היא למעשה אחות תאומה לפיג'ו 107 שכבר משווקת בארץ ומחירה גבוה ב-7000 שקל ולטויוטה אייגו שמעולם לא יובאה.
לצד המנוע הצנוע המיני-סיטרואן מצוידת באבזור בטיחות נדיב הכולל 6 כריות אוויר, מערכת ABS , מערכות לויסות אופטימאלי של הבלימה ומערכת בקרת יציבות. בנוסף המכונית מגיעה עם רדיו דיסק מקורי עם אופציה לחיבור נגנים והגה כוח עם תגבור חשמלי.
עדיין המכונית הזולה בישראל - סוזוקי אלטוה C1 היא מכונית עירונית באורך של פחות מ3.5 מטרים ועם זאת מספקת מרווח פנים סביר לארבעה נוסעים. נפח תא המטען צנוע יחסית ועומד על 139 ליטר שבמידה ומקפלים את המושבים האחוריים יכול לגדול משמעותית לכ-750 ליטר.
כמו ה-107, כך גם הבייבי סיטרואן מספקת יכולת תנועה עירונית זריזה, נוחות נסיעה סבירה ועיצוב נאה שמצליח לשמור על עדכניות, על אף גילו המתקדם.
היבואנית חברת דוד לובינסקי מקווה שבעזרת תג המחיר האטרקטיבי היא תוכל ל"גנוב" לקוחות מסוזוקי, שנהנתה עד כה משליטה בסגמנט.
זולה מאחותה התאומה ב-7000 שקל