בחברת האוטובוסים "דן" החלו למפות לאחרונה את קווי הנסיעה העמוסים ביותר ולתת להם פתרון. נכון להיום פועלים בשירות דן שני סוגי אוטובוסים. רגילים המכילים 50 מושבים ואוטובוסים ארוכים (אוטובוס וחצי) של כ-100 מושבים. למרות זאת עדיין החברה מתקשה לפתור את העומסים בעיקר בשעות הבוקר והערב בקווים מסויימים בפתח תקווה, ראשון לציון ותל אביב.
לאחרונה, החליטו בחברה לפתוח בפרוייקט 'הקו האדום'. במסגרת הפרוייקט החדשני החברה רכשה כמה אוטובוסים מגרמניה בעלי 200 מושבים, פי 2 מהאוטובוס וחצי, המיועדים לקווים העמוסים. האוטובוסים הגיעו באחרונה לארץ, הועברו לחניון בבת ים, וייכנסו לשימוש כבר בינואר 2013. בנוסף, באוטובוס יותקנו מכונות "רב קו" גם בחלק האחורי, כמו שמקובל בחברות מסוימות באירופה, על מנת להקל על הנהג ולאפשר לנוסעים לעלות גם מאחור. התוכנית העתידית מדברת על רכישת 100 אוטובוסים מסוג זה בעלות של כמה מאות מיליוני שקלים.
עשרות נהגי החברה עברו הדרכה נרחבת כיצד לנהוג 'במפלצת' החדשה. "זו היתה חוויה מרתקת", סיפר אחד מנהגי "דן" שעבר את ההכשרה, "זה שונה מאוטובוס רגיל. קצת ארוך, ומאד משוכלל. הנהג לא צריך להתעסק עם הנוסעים. הנהגים מאד שמחו שה'רב-קו' נעשה באמצעות מכונות בחלק האחורי. זה יוריד הרבה עומס מאיתנו. הנהג יהיה עסוק בנסיעה וזה כבר משהו מרענן שלא היה קיים בעבר. באוטובוס מותקנת תוכנת ניווט משוכללת שתאפשר להטעין בתוכה את קו הנסיעה, אבל ב"דן" לא מתכוונים כרגע להפעיל אותה.
מה לגבי האוטובוסים הישנים? חלקם יצאו משירות ואחרים יועברו לערים אחרות בצפון ובדרום שבהם פועלים קווי "דן", או ימכרו, כמו שנעשה בעבר, למדינות באפריקה או באסיה.
בנוסף, ב"דן" שוקלים מהפכה ירוקה, ורכשו אוטובוס בעל מנוע חשמלי מסין, וכן כמה אוטובוסים היברידים, כדי לבחון אופציות עתידיות שפחות מזהמות את הסביבה. "מטרת פרוייקט 'הקו האדום' הוא לשפר את איכות חווית הנסיעה בקווי 'דן' ולהקל על העומסים בקווים מסויימים", אמר גורם בכיר ב"דן", "בנוסף, אני מקווה שבשנים הקרובות כל האוטובוסים של החברה יהפכו להיות 'ירוקים' לגמרי, כלומר כאלה שיפעלו על בסיס היברדי וחשמלי".