טויוטה קאמרי היברידית - כמעט האופציה היחידה | צילום: ניר בן זקן משרד האוצר שוב לא מצליח לרכוש מכוניות לשרי ישראל. המכרז לרכישת מכוניות שרד היברידיות שפורסם באחרונה בוטל אתמול, בגלל מיעוט המשתתפים. טכנולוגיה היברידית היא עדיין נדירה בין יצרני הרכב, וכיום רק טויוטה (והחברה הבת לקסוס) משווקות מכוניות היברידיות גדולות, שמתאימות לתנאי המכרז.
ככל הידוע, טויוטה תיכננה להציע את הקאמרי ההיברידית; ולקסוס - גרסה מוזלת (שטרם נמכרת בישראל) של ה–GS הסאלונית. עוד מכונית שנחשבה מועמדת, אינפיניטי Q50, ששיווקה יחל בקרוב, לא מתאימה לפי תנאי המכרז. מחירן של המכוניות המועמדות הוא כ–250–300 אלף שקל.
עוד ב-mako רכב
לא מתרגשים ממראית עין: ב.מ.וו -רכב השרים הבא
שר ליום אחד – ב.מ.וו 528 מול סיטרואן C5
7 אופציות מוצלחות למכונית שרים במחיר שפוי
בעקבות זאת הוחלט באגף החשב הכללי באוצר לבטל את המכרז, ולכלול אפשרויות למכוניות היברידיות במכרז הבא למכוניות שרים, שיתפרסם בקיץ. מכרז זה מיועד להחליף מכרז כושל שפורסם לפני שנתיים - שבו זכו ב.מ.וו 528i וסיטרואן C5. ואולם, מרבית השרים לא רצו את המכוניות שנבחרו. הב.מ.וו נתפשה כמוחצנת ומנותקת מהציבור; והסיטרואן - כלא יוקרתית מספיק. על כן הזמינה הממשלה רק מכונית אחת מב.מ.וו ושתי יחידות מה–C5.
גם המכרז הקודם הסתיים בכשלון מוחלט | צילום: נעם וינדמקורבים למכרז אמרו אתמול כי כותרת בסגנון "השרים רוצים לקסוס" שהופיעו בעיתונים, יצרו למכרז תדמית שלילית - והביאו את החשכ"ל לבטלו.
כיום משתמשים השרים במכוניות מהמכרז הקודם ובמכוניות פרטיות, או שוכרים בעלות ניכרת. במכרז הבא תוצע להם קשת רחבה של מכוניות, והם יוכלו לבחור במתאימה להם. אחת האפשרויות שנשקלות הוא מכרז ליסינג, שבו חברת הליסינג הזוכה תקבל את האחריות לספק לשר את המכונית, בעלות שנקבעה מראש מתנאי המכרז. עם זאת, החשש הוא שמכרז כזה יהיה יקר, בגלל שירותים שלא נדרשים בידי הממשלה.
בנתיים הציבור ממשיך לשלם | צילום: חדשות 2
הידיעה התפרסמה לראשונה ב-TheMarker