שנתיים אחרי שסוזוקי "שברה את השוק" והציעה כאן לראשונה מזה שנים מכונית חדשה עם ניילונים על המושבים ב-60 אלף שקלים, מורידה כעת המתחרה הגדולה יונדאי את המחיר של מכונית המיני שלה ל-60 אלף שקלים במקום 64 אלף עד כה.
אמנם בשנתיים שחלפו מאז שהאלטו של סוזוקי המציאה מחדש את שוק מכוניות המיני בישראל נוספו לסגמנט לא מעט מתחרות ראיות ואף מרשימות ממנה, הודות לכך שהאלטו שמרה על התואר "המכונית הזולה בישראל" היא הצליחה לשמור על מעמדה כמלכת המכירות בנישת הקטנטנות.
לאחרונה, כך עושה רושם, הבינו היבואנים שבמיוחד במכוניות שהקלף המרכזי שלהן הוא תג המחיר נמוך, ממש כמו באתרי השוואת מחירים באינטרנט, יש חשיבות עצומה ללהיות זה שמציג את תג המחיר הזול ביותר ואפילו הפרשים לא משמעותיים באופן יחסי גורמים ללקוחות לבחור באלטו על פני מתחרות אחרות.
מכונות שטיפה רבות גורמות לנזק לצבעסמל"ת יבואנית פיאט ולובינסקי יבואנית פיג'ו אמנם לא שינו את מחיר המחירון הרשמי שלהן לפנדה ול-107 בהתאמה אך הציעו ועדיין מציעות את הקטנטנות שלהן במבצעים נקודתיים שמתחדשים כל העת במחיר זהה לזה של האלטו.
כלמוביל יבואנית יונדאי כבר הפחיתה בתחילת השנה באופן משמעותי את מחיר ה-i10 מ-75 ל64 אלף שקלים והצליחה באמצעות המהלך הזה להגדיל את היקפי המכירות של הדגם ולהתמקם במקום השני אחרי האלטו. כעת היא מקצצת, כאמור, מהמחיר עוד 4,000 שקלים לתג מחיר רשמי של 60 אלף שקלים - ממש כמו מחירה של האלטו.
במחיר הזה יקבלו הרוכשים את ה-i10 כשהיא מצוידת במנוע בנפח 1.1 ליטרים המפיק 69 כ"ס ובשילוב גיר ידני.הגרסה האוטומטית זכתה אף היא להפחתה במחיר ותוצע כעת במחיר של 70 אלף שקלים.
רמת האבזור תכלול נעילה מרכזית, צמד חלונות חשמליים ורדיו דיסק עם חיבור לנגנים חיצונים. הקטנטונת של יונדאי זכתה ב-4 כוכבים במבחני הריסוק והיא מצוידת ב-4 בלמי דיסק ובכל הבקרות האלקטרוניות בהתאם לחוק וכן ב-4 כריות אוויר.
בניגוד לאלטו ולפיג'ו 107 המוגבלות על פי חוק ל-4 נוסעים, ה-i10 מאפשרת נסיעה של 5 נוסעים (אם כי בצפיפות מסוימת) ומרגישה "יותר אוטו" מהאלטו.
מחירה של הגרסה הבכירה של ה-i10 המצוידת במנוע 1.2 ליטרים עם תיבת הילוכים אוטומטית ואבזור רב נותר כשהיה ועומד על לא פחות מ-88 אלף שקלים.
כעת נותר לראות האם כשהיא מצוידת בתג מחיר אטרקטיבי מאי פעם תצליח יונדאי, שהפכה השנה למותג הרכב הנמכר בישראל, לכבוש גם את פסגת נישת הקטנטנות.
הרגשה של "יותר אוטו" מאשר בסוזוקי