פיג'ו 2008 נוכחות חשובה בקטגורית רכבי הפנאי הקטנים | צילום: נעם וינד למרות חדירה מוצלחת למדי של הפיג'ו 301 ותאומתה הסיטרואן C אליזה לקטגורית המשפחתיות הקטנות, לובינסקי יבואנית פיג'ו, סיטרואן ויצרן המכוניות הסיני – MG לישראל מסכמת שנה חלשה יחסית במהלכה נרשמה ירידה בכמות המכירות, עם זאת שנה לא מבריקה אחת לא מפחידה שחקנים ותיקים עם ותק של קרוב ל-80 שנה בשוק הרכב הארצישראלי כמו לובינסקי, ובמסגרת אירוע בו חשפה היום את הדגמים החדשים שצפויים לנחות כאן במהלך השנה החדשה, הביאו אנשי היבואנית אופטימיות זהירה ביחס לעליה בכמות המכירות בשנה הקרובה.
הדגם הראשון החדש שיעשה עליה וצפוי לעזור לשינוי המגמה הוא הסיטרואן C4 פיקאסו שכזכור עשה עלינו רושם חיובי ביותר בהשקה הבינלאומית שלו לפני מספר חודשים. המיניוואן המסוגנן של סיטרואן יגיע לארץ כבר בחודש הבא, בשלב ראשון עם מנוע טורבו דיזל 2.0 ליטר המספק 150 כ"ס ותיבה אוטומטית עם שישה יחסים (בניגוד לרובוטית מצמד יחיד בדגם הקודם). בעזרת מערכת פליטה ייחודית (המשלבת ממיר קטליטי עם מסנן חלקיקים ומיכל אוריאה) נתון פליטת המזהמים נמוך מאוד ויאפשר, גם על פי הנוסחא הישראלית הייחודית המפלה לרעה רכבי דיזל, למצב את הפיקאסו לוגם הסולר בקבוצת הזיהום 4, הנמוכה ביותר לרכבי דיזל. בזכות זה תג המחיר צפוי להיות אטרקטיבי יחסית ויעמוד על 180 אלף שקלים. גרסת הבנזין עם מנוע 1.6 טורבו עם 156 כ"ס שתשודך גם היא לתיבת שישה הילוכים אוטומטית וצפויה להיות הפופולרית בהיצע תנחת לקראת סוף השנה.
C4 פיקאסו - בשלב ראשון עם מנוע דיזל | צילום: נעם וינדקיה פיקנטו, השולטת ביד רמה בסגמנט המיני והפכה בשנה האחרונה למכונית הנמכרת בישראל, צפויה להתמודד בקיץ הקרוב עם מתחרות חדשות בדמות התאומות הצרפתיות: סיטרואן C1 ופיג'ו 108 (שתחליף את ה-107) שהדור החדש שלהן יוצג ככל הנראה בתערוכת ז'נבה במרץ הקרוב.
בפיג'ו מקווים לנתוני מכירות נאים של ה-2008, הקרוסאובר הקטן של המותג, שהושק לאחרונה ולקראת סוף השנה תנחת כאן ה-308, המשפחתית הקומפקטית החדשה של המותג, שזוכה בדורה החדש לשבחים רבים באירופה. ה-308 תשווק בארץ עם כמה יחידות הנעה כשבראשן מנוע 1.2 ליטרים טורבו חדש עם 130 כ"ס שישודך לתיבה אוטומטית מתקדמת עם שישה הילוכים. בהקשר זה בלובינסקי שמחו לבשר שמעתה תיבת ההילוכים המיושנת AL4E לא תוצע באף דגם חדש של הקונצרן הצרפתי שיושק בארץ.
פיג'ו 308 החדשה - תגיע לארץ לקראת הסתיו
בלובנסקי מדווחים גם על חידושים בחזית הסינית של MG שיכללו גרסת טורבו למשפחתית הקומפקטית, MG350, שתפיק 136 כ"ס ממנוע ה-1.5 שלה ותשודך לגיר אוטומטי עם שישה הילוכים.
חדשה חשובה יותר בהקשרו של המותג היא חדירה קרובה של הסינים לקטגוריית הסופר מיני עם ה-MG3 שתוצע עם מנוע 1.5 ליטר המפיק 109 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית עם חמישה יחסים. למרות העדרה של אופציה אוטומטית בשלב זה, בזכות מחיר הצפוי להיות אטרקטיבי בלובינסקי מאמינים כי הסינית הקטנה תוכל להציג נתוני מכירות נאים.
בכל מקרה, למרות הגעתם של לא מעט דגמים חדשים, בלובינסקי נזהרים מתחזיות ורודות מדי וחוזים עליה מתונה של עד כ-15 אחוזים במכירות לכ-13 אלף יחידות בכל שלושת המותגים בשנה הקרובה.