ישראל בדרך לעוד שנת שיא של כל הזמנים במספר כלי הרכב החדשים על הכבישים. במחצית הראשונה של 2011 נמסרו ללקוחות בישראל 122,826 כלי רכב חדשים, עלייה של 24% לעומת המחצית של הראשונה של השנה שעברה שהייתה, כזכור, שנת שיא בשוק הרכב המקומי.
מסתבר שהמחאות הנמרצות כנגד התייקרות מחירי הדלק לא מחלחלות לכדי שינוי בשוק הרכב ועלייה נרשמה בכל הסגמנטים: מסירות כלי הרכב הפרטיים עלו בכ-20% ומסירות רכבי הכביש-שטח טיפסו ב-15.6%. במקביל לרעש הגדול על עליית מחיר הקוטג', בחודש יוני לבדו נמסרו בישראל 21,592 כלי רכב חדשים.
יונדאי מחזקת את מעמדה כמובילת הטבלה והיא נמצאת במקום הראשון זה החודש השלישי ברציפות עם 17,068 כלי רכב חדשים (עלייה של 13.6%) מתוצרתה שעלו במחצית הראשונה של 2011 על הכביש.
במקום השני נמצאת מאזדה עם 13,416 מסירות מתחילת השנה, ירידה של 16%.
במקום השלישי טויוטה עם 10,564 כלי רכב, עלייה של 3.1%. טויוטה האטה את קצב המכירות שלה עקב העיכובים באספקת רכב מיפן.
מגוון דגמים רחב ושער דולר נמוך, 2011 תהיה השנה של יונדאי | צילום: נעם וינדשברולט במקום הרביעי בסיכום החצי שנתי ובמקום השלישי ביוני שהיה חודש חזק מאד, שהוביל אותה למסירות מצטברות של כ-8,113 כלי רכב במחצית הראשונה - עלייה של 60%.
זינוק מרשים רשמה גם קיה במקום החמישי עם 7,877 מסירות, קפיצה של 105%.
פולקסווגן במקום השישי, טיפסה ב-34% ל-6,804 יחידות במחצית. העולה החדשה-ישנה, אופל, ששיווקה המחודש החל בתחילת השנה, רשמה 2,761 מסירות במחצית השנה, לעומת 140 מסירות בלבד בשנה שעברה.
גם בחלוקה לקבוצות עסקיות נרשם מהפך בצמרת כאשר כלמוביל עם יונדאי, מיצובישי ומרצדס מסרה 22,380 כלי רכב לעומת 18,081 כלי רכב של דלק רכב, מדגמי פורד ומאזדה
שדרוג יחידת ההנעה של הקרוז וההצלחה של הספארק בנישת המיני מביאים את שברולט למקום הרביעי השנה