הלחץ עבד: לאחר שהתברר מוקדם יותר היום (ד') כי שרי הממשלה יוכלו לבחור יתפנקו בב.מ.וו מסידרה 5 שעלותו נאמדת בכ-400 אלף שקל, כעת מתברר ששר האוצר יובל שטייניץ הורה לבדוק את האפשרות לביטול המכרז החדש על רכבי השרים.
כאמור, במכרז שערך מנהל הרכב הממשלתי לבחירת רכבי השרים החדשים, נבחרה ב.מ.וו שמחירה לצרכן עומד על 398 אלף שקל, והיא בעלת הספק מנוע של 258 כוחות סוס, אורכה 4.9 מטרים והיא מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות.
בשלב הסופי של המכרז היא התמודדה מול קדילאק CTS, ביואיק לה-קרוס וקרייזלר 300C. הנמכרות במחיר מחירון נמוך משמעותית.
ב.מ.וו סדרה 5 - מחיר המחירון שלה נושק את הרף העליון של המכרז | צילום: IAA
כמו כן זכתה במכרז במקום השני גם מכונית זולה באופן משמעותי -הסיטרואן C5 בעלת מנוע 1.6 טורבו, שמחירה כמחצית ממחיר הב.מ.וו שזכתה במקום הראשון, כאשר לפי הערכות השרים יוכלו לבחור בין השתיים.
פירסום תוצאות המכרז שבישרו על זכיית המכונית היקרה ביותר יצר הד תקשורתי גדול, בעקבותיו שטייניץ הביע הסתייגות מהעובדה שחלק מהמכוניות שזכו במכרז למכוניות השרים, הן מכוניות יוקרה מובהקות בעלות מחיר גבוה בשוק .לדברי השר השיקולים בבחירת רכבי השרים צריכים לכלול בנוסף למחיר למדינה ולעלות תועלת גם שיקול של הנראות הציבורית .
בהודעת משרד האוצר נמסר כי: "השר שטייניץ ינחה את מנכ"ל משרדו לבדוק אם ניתן מבחינה מנהלתית ומשפטית לצאת למכרז חדש, תוך הגבלת המחיר המקסימלי למכוניות שרים באופן שיותיר רכבי יוקרה מובהקים מחוץ לתמונה".
>> הכירו את כל המכוניות, לבד מהב.מ.וו, שעמדו בתנאי המכרז ויכלו להיבחר לשמש כרכבי השרד של שרי ישראל