מצליחה באירופה, הגיעה לארה"ב רק לאחרונה שלוש שנים לאחר שהדור השני של החיפושית החדשה נחשף, מכונית הרטרו של פולקסווגן סוף סוף עושה עליה ותגיע בקרוב לחופי הארץ המובטחת בצירוף תג מחיר של החל מ- 156 אלף שקלים.
הדור הראשון של החיפושית המודרנית, שהוצג בשלהי המילניום הקודם, היה אחראי במידה לא מבוטלת לגל הרטרו בעולם הרכב, אך התקשה להרשים בסעיפי שימושיות ויכולות דינמיות. הדור החדש מציג גרסה משודרגת למראה החיפושית המודרנית עם יותר דמיון לחיפושית המקורית משנות ה-30 של המאה ה-20.
על אף שניתן לטעות ולחשוב שמדובר במתיחת פנים לחיפושית החדשה משלהי המילניום, למעשה מדובר ברכב חדש לחלוטין המבוסס על הפלטפורמה והמכלולים של הגולף בדורה השישי.
החיפושית החדשה מציגה מראה ספורטיבי יותר עם גג נמוך ופחות ביצתי מבעבר שנמשך לאחור בתצורת קופה, ונראה שגם גברים יצליחו להתחבר אליו. בעוד שבמימד הגובה החיפושית איבדה קצת גובה, ברוחב ובאורך דווקא המימדים תפחו - ב-15 סנטימטרים לאורך כללי של 4.3 מטרים, וב-8.5 סנטימטרים לרוחב של 1.8 מטרים.
עוד ב-mako רכב
החיפושית הישנה הפכה לכדור צהוב ענק
למי קראת חמודה? חיפושית עם פלפל
דור שלישי לחיפושית המתולוגית המשלב חדש וישן
התפיחה הזאת, כך מבטיחים בפולקסווגן, מספקת מרווח פנים משופר, במיוחד במושב האחורי שהיה מאוד מוגבל בדגם היוצא. גם נפח תא המטען גדל משמעותית ביותר לכ-310 ליטרים. העיצוב מתאים כעת ל-2 המינים
האבזור כולל בן היתר חישוקים קלים, בלם יד, ידית הילוכים והגה בציפוי עור, מערכת בקרת שיוט, מערכת בקרת אקלים מפוצלת לנהג, מערכת שמע מקורית עם 8 רמקולים, כפתורי שליטה מההגה על מערכת השמע ומחשב הדרך, פנסי ערפל קדמיים, מראות צד בצבע הרכב מתכווננות חשמלית, משענת יד קדמית ועוד, כבר ברמת הגימור Beetle הבסיסית.
רמת גימור Design המוצעת בתמורה ל-14 אלף שקלים נוספים (לכדי תג מחיר של 170 אלף ש') מציעה בנוסף מערכת KEYLESS לגישה והנעה ללא מפתח, פנסי קסנון בשילוב תאורת לד, מראות מתקפלות חשמלית, מושבים מפוארים יותר וחלון גג פנורמי.
תג המחיר של החל מ-156 אלף שקלים יקשה על השתלבותהמתחת למעטפת, כאמור, אנו פוגשים את המכלולים והמנועים של הגולף כשלארץ, לפחות בשלב זה, תגיע רק גרסת ה-1.2 המוגדשת שמפיקה 105 כ"ס ומשודכת לתיבת DSG כפולת מצמדים אוטומטית.
עם נתונים שכאלה ברכב מודרני השוקל של כ-1.3 טון אין מה לצפות לביצועים מסמרי שיער, אבל הנתונים בהחלט מספקים האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 10.9 שניות, מהירות מרבית של 180 קמ"ש ונתון צריכת דלק רשמי של כמעט 17 קילומטרים לליטר.
"עם מימדים גדולים מבעבר, תא נוסעים מרווח, מנוע טורבו מתקדם וחסכוני ובעיקר עיצוב שובה לב", מסביר קובי בלום, מנהל חטיבת פולקסווגן בישראל, "יש לחיפושית יכולת למשוך קהלים מכל שכבות הגיל, גברים ונשים כאחד".
יכול להיות שהוא צודק וניתן גם לציין שהרכב במציאות מרשים מאשר בתמונות, אך עם תג מחיר גבוה המציב את החיפושית החדשה אל מול המיני קופר שזה עתה נחתה ומציעה ביצועים מרשימים בהרבה והרחק הרחק מהמיני ONE ומהגרסאות המאובזרות ביותר של הפיאט500 אין ספק שבצ'מפיון יצטרכו לעמול קשה כדי לשכנע את חובבי הרטרו לבחור בחיפושית החדשה.
רטרו שיק למי שלא סובל מבעית תזרים מזומנים