בעוד מספר חודשים יחל בארץ השיווק של המכונית המשפחתית הסינית הראשונה - ה-MG350 של המותג MG מבית קונצרן SAIC שתמכר ב-115 אלף שקלים. בלובינסקי היבואנית מאמינים כי הסינית המשפחתית הראשונה בישראל תקרוץ ללקוחות רבים עם מרכב בתצורת סדאן, מימדים נדיבים ואבזור שלא נראה כדוגמתו בסגמנט שיכלול כסטנדרט ריפודי עור, חלון שמש חשמלי, חישוקים קלים בקוטר 16', מערכת מולטימדיה עם DVD, בקרת אקלים ועוד.
הנתונים הטכניים קצת פחות מרגשים וכוללים מנוע בנפח 1.5 ליטרים המפיק 105 כ"ס המשודך לתיבה אוטומטית עם 4 הילוכים מתוצרת "אייסין" היפנית.
מפרט הבטיחות כולל 6 כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות אך יש לציין כי בשלב זה המכונית לא נבדקה במבחני הריסוק של NCAP.
ה-MG350, הכוללת עיצוב נעים לעין, נכחה היום באירוע המסורתי שעורכת מדי שנה חברת לובינסקי אך השיווק לקהל הרחב יחל רק במחצית השנייה של השנה ועל פי הערכות עד סוף 2012 יימכרו כ-1,000 יחידות של המכונית.
בניגוד לדגם היחיד של MG ששווק עד כה בארץ - מכונית המנהלים MG550, ה-MG350 תשווק ללא מגבלת יבוא לאחר שעמדה בכל דרישות התקינה.
ריפודי עור, מערכת מולטימדיה, חלון גג, חישוקי סגסוגת קלה ועוד ב-115 אלף שקלים
חדשות מצרפת
במקביל להצגת המשפחתית הסינית, בלובינסקי חשפו גם את החידושים הצפויים השנה בצמד המותגים פיג'ו וסיטרואן שהחברה מייבאת.
המכונית המשמעותית ביותר שתצטרף השנה למגוון הדגמים תהיה כמובן הפיג'ו 208 ששיווקה יחל בקיץ.
ה-208 מחליפה את ה-207 שלא הצליחה לשמר את ההצלחה הגדולה לה זכו שני דגמי הסופר מיני שקדמו לה, ה-206 וה-205 האייקוניות, אך כעת מאמינים בלובינסקי ששוב יש ברשותם דגם נחשק שיהפוך לאחד ממובילי הסגמנט.
בשלב ראשון ה-208 תגיע בשתי גרסאות: הראשונה עם מנוע 1.2 ליטרים חדש עם הספק של 82 כ"ס ותיבה ידנית או רובוטית והשניה עם מנוע 1.6 ליטרים המפיק 120 כ"ס, המוכר מדגמי פיג'ו-סיטרואן רבים, שישודך לתיבה אוטומטית רגילה עם 4 יחסי העברה.
המכונית תוצע בשתי גרסאות מרכב שונות - 3 דלתות ו-5 דלתות ולקראת סוף השנה צפויה להגיע גם גרסת ה-GTI שתהיה מצוידת במנוע מוגדש טורבו המפיק 200 כ"ס.
מסוגננת ומעוצבת, בלובינסקי מאמינים שה-208 תהפוך לשחקנית מובילה בסגמנט הסופר מיני
בנוסף, בחודש הבא תושק בארץ הגרסה המחודשת של הפיג'ו 107 שתציג מפרט בטיחותי משופר, רמת אבזור גבוהה יותר ופרונט בעיצוב חדש ונאה.
מבחינת יחידת ההנעה הגרסה החדשה זהה לזו הקודמת ותגיע עם מנוע 3 צילינדרים בנפח ליטר המפיק 68 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית.
במקביל יחודש גם היבוא של ה-C1, התאומה הקטנה מבית סיטרואן. מחירן של השתיים טרם נקבע סופית אך הוא יהיה גבוה ממחיר המבצע בו נמכרת ה-107 היוצאת וככל הנראה יחל בכ-70 אלף שקלים לגרסה ידנית ויגיע ל-75 אלף שקלים לגרסה הרובוטית.
בסיטרואן מתוכננת בקרוב השקה מקומית לדגמי המותג המסוגנן והיוקרתי DS שיוצגו מעתה באולם יעודי שנבנה בימים אלה בתל אביב.
אמנם ה-DS3 הקטנה משווקת בארץ מזה זמן אך כעת יצטרפו להיצע גם ה-DS4 וה-DS5.
מחירה הצפוי של ה-DS4 המגיעה במימדים משפחתיים צפוי לנוע סביב 175 אלף שקלים ומחירה של ה-DS5 הבכירה יעמוד על כ-220 אלף שקלים.
בקרוב מתוכננת השקה מקומית של DS מותג הפרימיום של סיטרואן | צילום: נעם וינד
במהלך השנה צפוי גם להתחיל השיווק של צמד המכוניות העירוניות החשמלית ה-C-ZERO של סיטרואן וה-i-On של פיג'ו (הזהות למיצובישי i-Miev). החברה הודיעה כי תעבוד עם חברת "ג'ינרג'י" על גיבוש פתרונות טעינה למכונית ובמקביל פועלת כדי להתאים את המכונית לתשתית הטעינה של "בטר פלייס".
בחברה מתכוונים להפריד את מחיר המכונית ממחיר הסוללה ולהציע את החשמלית הקטנה בעבור כ-100 אלף שקלים ובתוספת שכירות חודשית על הסוללה בגובה של כ-1000 שקלים. גם בדרך שיווק זאת בחברה מעריכים כי פוטנציאל המכירות של הדגמים החשמליים יהיה נמוך בשלב זה ויעמוד על לא יותר מכמה עשרות יחידות בשנה.
מיסוי ירוק והמלצות זליכה
בלובינסקי תולים תקוות רבות בעדכון תקנות המיסוי הירוק הצפויות בהמשך השנה ומקווים שהרשויות יחליטו ליישר קו עם התקינה מסביב לעולם ולבטל את האפליה של מנועי הדיזל הקיימת היום שהופכת מספר לא מבוטל של דגמים מתקדמים וחסכוניים במיוחד (כולל דגמי דיזל-היבירידיים) מבית פיג'ו וסיטרואן ללא כדאיים לשיווק בארץ.
בשנת 2011 הציגה קבוצת לובינסקי צמיחה מרשימה ומכרה קרוב ל-16 אלף מכוניות שהיוו 7.1 אחוזים מכלל שוק הרכב הישראלי. לכאורה מרשים מאוד, אך יש לזכור כי עלייה קטנה בהיקפי המכירות בשנים הבאות עשויה להציב את היבואן הוותיק על הכוונת על פי מסקנות ועדת זליכה.
כזכור, הועדה להגדלת התחרותיות בשוק הרכב קבעה כי יש לפרק את היבואנים שמייצגים יותר ממותג אחד ומחזיקים נתח שוק של יותר מ-8 אחוזים.
עם זאת, למרות ששר התחבורה ישראל כץ אימץ בסוף השבוע את עיקרי ההמלצות שבדו"ח, בלובינסקי סירבו, בשלב זה, להתייחס להמלצות מרחיקות הלכת ולהשפעה שעלולה לחול על הקבוצה במידה והן יגיעו לכדי יישום בשטח.
צילום: נעם וינד