צילום: נעם וינד רנו קפצ'ור, הג'יפון הקומפקטי החדש של החברה הצרפתית עושה עליה ומוצג לראשונה בארץ בתערוכת אוטומטור.
הקפצ'ור יוצע בישראל עם שני מנועים; 0.9 טורבו עם 90 כ"ס ובשידוך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 יחסים ו-1.2 טורבו עם 120 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית כפולת מצמד עם 6 יחסים. כמו כן הקפצו'ר יאפשר בחירה בין 4 רמות אבזור ויציע גם אפשרות להתאמה אינדיווידואלית.
כנהוג אצל היבואנית לאחרונה כבר גרסת "אקספסיון" הבסיסית עשירה באבזור וכוללת: מסך מגע בגודל 7" עם ממשק תפעול ומערכת ניווט בעברית, חיבור USB וקישוריות בלוטות' לסמארטפון. כמו כן הרכב יכלול שליטה על מערכת השמע מההגה, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת שיוט וחישוקים קלים בקוטר 16".
גרסת "אקספקסיון PACK", בתוספת 3,000 שקלים, מוסיפה צביעה דו גוונית וחישוקים בגימור כסוף-שחור ההופכים את הקפצ'ור המעוצב לבולט עוד יותר.
גרסת "דינמיק" כוללת גם בקרת אקלים, מראות מתקפלות חשמלית, מצלמת רוורס, חיישני חניה, חלונות אחוריים כהים, תאורה עוקבת פניה וחישוקים בקוטר 17".
גרסת "קולקשיין" הבכירה בהיצע מוסיפה חישוקים המשלבים עיטורים בצבע הרכב וחבילת עיצוב חיצונית ופנימית.
המחירים של הקפצ'ור מתחילים ב-110 שקלים עבור מנוע 0.9 טורבו עם גיר ידני ברמת הגימור אקספסיון. ממשיכים ב-127 אלף שקלים עבור מנוע 1.2 טורבו ותיבה אוטומטית בגרסה הבסיסית ומגיעים עד ל-140 אלף שקלים לרמת האבזור קולקשיין הבכירה.
הקפצ'ור הוא ללא ספק אחד הרכבים החשובים ביותר בימים אלה עבור היצרן הצרפתי, הן ברמה העולמית והן ברמה המקומית, ובקרסו היבואנית מעריכים שהוא צפוי להגדיל משמעותית את היקף המכירות והנחשקות של המותג.
המחירים בין 109 ל-140 אלף שקלים | צילום:
נעם וינד
במקביל חברת קרסו שמייבאת גם את מותג ניסאן החליטה לעדכן את הג'יפון הקטן שהמציא את הסגמנט ותציע מעתה את הניסאן ג'וק גם בגרסת "פרנוסליזיישן" המאפשרת התאמה אינדיווידואלית של צבעי החישוקים בקוטר 17", הספוילר האחורי, מראות הצד, פסי הקישוט הצידיים וטבעות הפנסים הקדמיים.
לטענת החברה השינויים הללו יקנו לג'וק, בעל העיצוב הלא שגרתי ממילא, נוכחות בולטת יותר בסביבה אחרי שאלפים רבים של ג'וקים על כבישי ישראל הביאו את הציבור כבר די להתרגל לעיצוב הייחודי שלו. גרסה זו תוצע רק בגרסת 1.6 האוטומטית וללא תוספת מחיר ב-134 אלף שקלים.
ערכת התאמה אישית לג'וק | צילום: נעם וינד
ג'יפון קטן נוסף שהוצג לראשונה לקהל הישראלי בתערוכת אוטומוטור הוא הטראקס של שברולט שאמנם עוד לא עושה עליה באופן רשמי אך מוצג בדוכן UMI כדי לבחון את תגובות הקהל.
בצבע לבן וברמת גימור בסיסית, הטראקס בלט פחות ממתחריו, אך בהחלט נראה כדגם שיש לו יכולת להצליח בשוק הרכב הישראלי. להבדיל מהאקזמפלר שהוצג בתערוכה והיה מצויד במנוע דיזל ותיבת הילוכים ידנית, הגרסאות שתגענה ארצה יהיו מצוידות במנוע 1.8 אטמוספרי עם 140 כ"ס או 1.4 טורבו עם 140 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסים.
המחיר צפוי לגרד את קו ה-130 אלף שקלים כחלק מהמגמה של UMI להציע ללקוחות מגוון רחב של אפשרויות לצד המשפחתית הקלאסית. השיווק צפוי להתחיל בספטמבר הקרוב.
שברולט טראקס - תושק בסתיו