יבואנית פיאט לישראל השקיה הבוקר (ג') את הדור החדש של הפנדה, מכונית המיני של החברה, שהוצג לפני מספר חודשים בתערוכת פרנקפורט. בשלב ראשון הפנדה החדשה תימכר במקביל לפנדה המוכרת ותוצע כאן במחירים של החל מ-70 אלף שקלים בשילוב תיבת הילוכים ידנית בלבד, בשתי רמות גימור ואפשרות בחירה בין צמד מנועים.
למרות הדמיון העיצובי לפנדה המוכרת מזה שמונה שנים לא מדובר במתיחת פנים בלבד אלא במכונית חדשה המציעה לבד מעיצוב מעוגל יותר גם מימדים נדיבים יותר המקרבים את הפנדה למכוניות סופר מיני.
הפנדה החדשה הוארכה ל-3.65 מ', 11 ס"מ יותר מהדור הקודם. התרחבה ל-1.64 מ' בדור החדש, 6 ס"מ יותר מהדור הקודם. ולגובה נוסף לה סנטימטר אחד בלבד, כך שהיא מתנשאת כעת לגובה של 1.55 מ'.
אם מחינה חיצונית הפנדה הציגה גדילה במימדים ואבולוציה עיצובית מבפנים מדובר כבר ברבולוציה של ממש: בפיאט טיפלו בנקודת התורפה של הדור הקודם– איכות תא הנוסעים הבסיסית ומצגים כעת מקום מעוצב ונעים יותר להיות שלא זועק "זול" מכל עבר.
הפריסה של הדשבורד ודיפוני הצד כוללת אלמנטים ריבועים רבים שמזכירים לנו שוב ושוב שאנחנו יושבים בקובייה מעוגלת פינות. התוצאה ביחד עם שילוב הצבעים המעניין - מודרנית ונעימה וניכר שגם האיכות בהחלט השתדרגה. תא המטען מציג מימדים משופרים עם נפח הטענה של 225 ליטרים יותר ממרבית המתחרות בקטגוריה.
Bing, צילום המחשההפנדה החדשה תגיע, כאמור, בשתי רמות גימור -ONE שתכלול: 4 כריות אוויר, מראות צד חשמליות, מחשב דרך, חלונות קדמיים חשמליים ועוד, אך לא תכלול מערכת שמע מקורית ועוד אבזור שכבר התרגלנו שהפך לסטנדרט בכל מכונית חדשה.
רמת האבזור הבכירה, TOP, תציע בנוסף עוד צמד כריות אוויר (6 בסך הכל), רדיו דיסק מקורי עם 6 רמקולים, מסילות גג דקורטיביות, פסי הגנה צידיים וכמו כן מערכת עצור וסע המכבה את המנוע בעת עמידה לטובת נתוני צריכת דלק משופרים והפחתה בפליטות המזהמים. בתחום המנועים מציגה הפנדה, בשלב זה בארץ, 2 אופציות: מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים המפיק 69 כ"ס המוכר מהפנדה הקודמת ומדגמים רבים נוספים של הקונצרן כמו ה-500 והפונטו.
ומנוע TwinAir שנפחו 880 סמ"ק ומסתפק בשני צילינדרים שבעזרת מגדש טורבו מפיק 85 כ"ס ומומנט של 14.7 קג"מ. המנוע החדשני זכה מעבר לים לביקורת נלהבות ואף לתואר "מנוע השנה".
Bing, צילום המחשהאורי להב מנכ"ל סמל"ת מציין כי פיאט פנדה ייסדה בשנים האחרונות את סגמנט המיני בישראל ולטענתו הפנדה החדשה קובעת שוב סטנדרטים חדשים בסגמנט בעיקר בהיותה הרכב המרווח והגדול ביותר בקטגוריה.
המחירים כאמור יתחילו ב-69,900 שקלים לדגם ה-1.2 ברמת הגימור הנמוכה ויגיעו עד ל-80 אלף שקלים לגרסת ה- TwinAirטורבו המאובזרת.
תג המחיר מציב את הפנדה החדשה מעל למכונית הפופולאריות בסגמנט הקטנטנות כמו יונדאיi10 וקיה פיקנטו ובטווח מחירים של מכוניות עם תיבת הילוכים ידנית מסגמנט בכיר יותר הנמכרות במחירי מבצע מתמשכים כמו רנו קליאו, סקודה פאביה וסיאט איביזה.
בסמל"ת מאמינים כי במהלך השנה הקרובה ימכרו בארץ כ-1000 יחידות של הפנדה החדשה.
Bing, צילום המחשה