רנו קליאו החדשה בארץ | צילום: נעם וינד זמן רב חיכינו להגעת הדור החדש והרביעי של רנו קליאו מאז הושקה בתערוכת פריז ב-2012, וכעת היא נוחתת בחופי הארץ. הקליאו היא הדגם הנמכר ביותר של רנו, וחשובה למדי גם ברמה המקומית במסגרת הפיכת רכבי החברה לתחרותיים ולרלוונטיים מבעבר בשוק הישראלי.
שלושה מנועים יהיו בהיצע, 1.2 ליטר עם 75 כ"ס, 0.9 ליטר טורבו בתצורת 3 צילינדרים עם 90 כ"ס, שניהם בשידוך לתיבת הילוכים ידנית עם חמישה יחסים ובפסגת ההיצע 1.2 ליטר טורבו עם 120 כ"ס בשידוך לתיבה כפולת מצמד עם שישה הילוכים.
תא הנוסעים המרווח בזכות בסיס הגלגלים הגדול ביותר בקבוצה (258.9 ס"מ) יכיל אבזור רב כבר בגרסת אקספרסיון הבסיסית; מסך מגע בגודל 7" עם תפריט ומערכת ניווט מקורית בעברית, קישורית בלוטות', חיבור USB, בקרת שיוט, הגה בציפוי עור, פנסי ערפל ותאורת יום אך רק שני חלונות חשמל. רמת הגימור אקספרסיון Pack מוסיפה ארבע חלונות חשמל, מראות צד מתקפלות חשמלית, כניסה והתנעה ללא מפתח וחיישני תאורה וגשם. גרסת קולקשיין כוללת גם בקרת אקלים מפוצלת וחישוקים קלים בקוטר 16". בסעיף הבטיחות יש לציין שהקליאו זכתה לחמישה כוכבי ריסוק, אך מצוידת בארבע כריות אוויר בלבד.
למרות האבזור הרב המחירים אטרקטיביים למדי. הגרסה הבסיסית עם מנוע 1.2 בגרסת אקספרסיון תעלה 75 אלף שקלים, מנוע 0.9 ליטר טורבו בגרסת אקספרסיון Pack ב-84 אלף שקלים (חמשת אלפים שקלים נוספים לגרסת קולקשיין) ומנוע 1.2 טורבו בשידוך לתיבה אוטומטית כאמור יוצע ב-104 אלף שקלים בגרסת אקספרסיון Pack או 108 אלף שקלים בגרסת קולקשיין.
קרסו היבואנית מצפה למכור כ-6,000 מכוניות עד סוף השנה, בעיקר בעקבות הביקוש הער בעולם שמגביל את ההקצאות לישראל.
>> יצאנו לכבישי טוסקנה כדי לבחון את הקליאו החדשה
מרשימה במיוחד בצבעים עזים | צילום:
נעם וינד