בשקט יחסי כלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל משיקה את ה-B קלאס החדשה בישראל. ה-B קלאס בדורה השני תוצע בשלב זה בגרסה אחת (B180) ובצירוף תג מחיר של 189 אלף שקלים ההופך אותה למרצדס הזולה ביותר בישראל מזה שנים רבות.
למעשה מדובר במרצדס הראשונה בעשור האחרון שמוצעת מתחת לרף המחיר הפסיכולוגי של 200 אלף שקלים ובמחיר נמוך משמעותית מזה בו נמכרה ה-B קלאס הקודמת שעמד על החל מ-245 אלף שקלים.
הגרסה שתוצע בישראל תצויד במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים מוגדש טורבו המפיק 122 כ"ס עם מערכת עצור וסע המכבה את המנוע בעת עמידה ותשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים חדשה עם 7 יחסי העברה.
למרות נתוני ההספק הצנועים יחסית, בזכות מומנט נדיב של 20.4 קג"מ,הביצועים בהחלט סבירים והנתונים הרשמיים מדווחים על 10.2 שניות למהירות תלת ספרתית ומהירות מרבית של 190 קמ"ש. נתון צריכת הדלק הרשמי עומד על כ-17 קילומטרים לליטר.
לבד ממנוע הטורבו במחיר הזה הלקוחות ייהנו גם מחבילת אבזור מפנקת למדי שתכלול חישוקים קלים, ריפודי עור, מערכת מולטימדיה עם מסך גדול ואפילו בקרת שיוט אקטיבית.
תא נוסעים מרווח עם אבזור נדיב כסטנדרטהדור החדש של הB קלאס אמנם עדיין שומר על פרופורציות של מיניוואן קומפקטי, אולם עיצובו הרבה יותר נעים לעיין ודינאמי בעיקר בזכות צדודית מאורכת הכוללת כמה קימורי פח נאים.
היעילות האווירודינאמית באופן מפתיע מרשימה מאוד ולמרות העיצוב הרבוע מקדם הגרר עומד על 0.26 CD טוב מאשר זה של מרבית המכוניות הסדרתיות הנמכרות בימים אלה.
המידות החיצוניות צנועות יחסית ומציגות מימד אורך באמצע הדרך בין מכוניות סופר מיני מודרניות למשפחתיות קומפקטיות אך בשל העיצוב הרבוע החלל הפנימי נדיב מאוד ומאפשר ישיבה של 5 נוסעים בגודל מלא.
במרצדס מציינים כי ה-B החדשה היא גם הרבה יותר ספורטיבית מבעבר בזכות מתלה חדש ומתוחכם מאחור ומערכת היגוי אלקטרו-מכני.
אחרי ה-B קלאס לקראת תחילת שנה הבאה צפויה לנחות בארץ גם ה-Aקלאס החדשה בדורה השלישי שנחשפה בתערוכת ז'נבה במרץ והציגה מהפכה של ממש עם נטישת המראה המיקרו-וואני לטובת תצורת האצ'בק כוחנית.
בשלב זה לא ידוע מה יהיה מחירה של ה-A קלאס החדשה בישראל, אך לאור התמחור האגרסיבי יחסית של ה-B קלאס, ניתן להעריך שתג המחיר ההתחלתי יציב תחרות של ממש לגרסת הבסיס של הב.מ.וו סדרה 1 הנמכרת ב-165 אלף שקלים.
>> מרצדס מציגה: A קלאס משנה כיוון
עיצוב הרבה דינמי מאשר בדורות הקודמים