פאלטרו. כריס מרטין נהנה מכל רגע הישראלים ידועים בחיבתם הקיצונית לישבן בולט וגם כשזה נוגע למכוניות - במשך שנים על שנים כל דגם שלא הגיע בתצורת סדאן למעשה לא היה קיים.
אמנם ניתן היה להבין את רצונם של הישראלים במכונית עם תא מטען גדול שמאפשר לדחוף לתוכו את כל הציוד הנדרש לנופש ארוך וגם את החותנת במקרה הצורך, אבל הדבקות הכל כך פגאנית במכוניות במבנה 3 קופסאות גרמה לעם היושב בציון להתעלם משלל משפחתיות פרקטיות, יעילות ומרהיבות בתצורת האצ'בק וסטיישן.
רכבי סטיישן בכלל היו מוקצים כאן מחמת מיאוס ונתפסו כרכב שלמי שאינו אינסטלטור או מתנחל אין מה לחפש בו. התדמית הייתה כל כך חזקה שבמשך יובלות מרבית יבואני הרכב כלל לא טרחו להנחית כאן את גרסאות הסטיישן השימושיות של רכביהם, אבל בשנתיים האחרונות משהו השתנה ומכוניות הסטיישן בישראל זוכות לרנסאנס.
זה התחיל עם גרסת הסטיישן לפורד פוקוס בדורה הקודם שהוצעה במחיר אטרקטיבי, המשיך עם השינוי בהרגלי הצריכה שיצרה גרסת ה-CW השימושית של ה-i30 של יונדאי בדורה הראשון, אשר מילאה בעבור המותג את החלל בהיעדרה של סדאן אטרקטיבית (לפני השקת הi35) וזכתה להצלחה שכללה לא פחות מ-16 אלף יחידות שעלו על הכביש, והגיע השנה לשיא חדש כשיותר מ-50 אחוזים מסך המכירות של הדגם הנמכר ביותר בישראל - הפוקוס של פורד - הן של גרסת הטורר הסטיישנית.
כעת, אחרי שנראה כשלכולם ברורים יתרונותיו הבולטים של מרכב הסטיישן, נוחתת כאן ה-i30CW החדשה המבטיחה לעשות חיים קשים לגרסת הטורר של הפוקוס. ה-i30CW החדשה מציגה עיצוב עם הרבה יותר נוכחות מבעבר הכולל את הפרונט האגרסיבי של גרסת ההאצ'בק בשילוב צדודית מאורכת מרשימה עם קו מותניים גבוה וכנפיים תפוחות, וכך נוצר דמיון לפרופיל הצד של גרסת הסטיישן של האחות הגדולה, ה-i40.
מבחינת מימדים הסטיישן נמתחת לאורך 4.49 מ' – 18 סנטימטרים יותר מההאצ'בק והיא מציעה כעת תא מטען בנפח 528 ליטרים שיכולים להפוך ל-1642 ליטר לאחר קיפול המושבים האחוריים.
יחידת הנעה זהה לזו שבגרסת ההאצ'בק וכוללת מנוע 1.6 ליטר בהספק 135 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה. הביצועים טובים למדי וכוללים האצה משפחתית למהירות תלת ספרתית בתוך 11.3 שניות בדרך למהירות מרבית של 190 קמ"ש. בנוסף, ה-CW נהנית מציון ירוק 4 - טוב באופן יחסי לסגמנט.
בשלב ראשון ה-i30CW תגיע ברמת גימור "אינספייר" הבסיסית בלבד והאבזור יכלול 7 כריות אוויר, הגה המאפשר בחירה בין 3 מצבי נהיגה, מחשב דרך, תאורת לד, מערכת שמע עם שליטה מההגה וקישוריות בלוטות' (שלא קיימת בגרסת ההאצ'בק), משענת יד מרכזית ועוד.
המחיר יעמוד על 124 אלף שקלים ובכלמוביל היבואנית משוכנעים שה-i30CW תהפוך ללהיט בשוק המקומי ותציע אלטרנטיבה שתעשה חיים קשים לגרסת הסטיישן המבוקשת של פוקוס.
פאלטרו. כריס מרטין נהנה מכל רגע>> מבחן דרכים יונדאי i30
>> מבחן פורד פוקוס החדשה