צילום: רונן טופלברג כמתחייב מעצם היותה חברת בת של טויוטה, לקסוס הייתה יצרנית רכבי היוקרה הראשונה בעולם לשלב יחידת הנעה היברידית ברכבים שלה.
זה קרה לפני כעשור עם ה-RX400h, ובעקבות הפופולריות הגדולה לה הדגם זכה, גם שאר יצרני הפרימיום כמו ב.מ.וו מרצדס ואפילו פורשה הציגו במהלך השנים גרסאות כלאיים לרכבים שלהם.
כעת, חודשיים לאחר שהשיקה את מכונית המנהלים, ה-IS300h שמוצעת בגרסה היברידית בלבד, בלקסוס ישראל מתחילים לשווק גרסה נוספת ל-GS הגדולה שתצויד ביחידת כוח זהה לזו של ה-IS.
כך שלמעשה מעתה, ה-GS תוצע בארץ רק בשילוב מנועים היברידיים ולמעשה מדובר כבר בדגם השלישי באולם התצוגה של לקסוס שמוצע רק עם יחידות הנעה ירוקות.
כעת מתחת למכסה המנוע של ה-GS300h החדשה ניתן יהיה למצוא מנוע בנזין 4 צילינדרים חסכוני יותר בנפח 2.5 ליטר שפותח במיוחד על מנת לעבוד בשיתוף מנוע חשמלי. ההספק המשולב עומד על 223 כ"ס ובשידוך לתיבת הילוכים רציפה, הביצועים לא מסעירים במיוחד עם 9.2 שניות במאוץ ל-100 קמ"ש (האיטית ביותר מבין מכוניות הסאלון הנמכרות כיום בארץ). עם זאת היא מתיימרת לספק את נתוני צריכת הדלק הטובים ביותר בסגמנט – 20.8 קילומטר לליטר בנסיעה משולבת. הביצועים לא מרגשים, אבל צריכת הדלק אמורה להיות מעולה | צילום: נעם וינד
יחידת הכוח ה"ירוקה" מאפשרת ל-GS300h להיכנס לקבוצת זיהום 2 וליהנות מהטבת מס (מיסי קניה בגובה 30 אחוזים בלבד) דבר שמאפשר ליבואן המותג להציג תמחור אטרקטיבי (אך לא מספיק) עם תג מחיר של 339 אלף ש' לגרסת "לקשרי", 40 אלף שקלים פחות מה-GS250 ששיווקה הופסק.
האבזור שופע וכולל ריפודי עור, מושבים קדמיים עם אוורור, חימום וכיוון חשמלי עם זיכרונות, מפתח חכם, פנסי קסנון, מסך בגודל 8" עם מצלמת רוורס, משוטים להעברת הילוכים מההגה, חישוקים קלים בקוטר 17" ולא פחות מ-10 כריות אוויר. גרסת הפרימיום ב-364 אלף שקלים מוסיפה חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בקרת שיוט אדפטיבית ואת מערכת "Pre-Crash Safety" לסיוע במצבי חירום המותחת את חגורות הבטיחות, מגבירה את עוצמת הבלמים וגם מפעילה בלימה אוטונומית בעיר במקרה שהמערכת מזהה סכנה ברורה לתאונה.
בלקסוס ישראל מעריכים שה-GS300h תהווה כ-70 אחוז מסך מכירות הדגם וצופים שכמות המכירות תגדל ב-30 אחוז.