סגמנט הקטנטנות הוא ללא ספק התחום הלוהט ביותר בשוק הרכב המקומי בשנה האחרונה. תקנות המיסוי הירוק הוזילו באופן משמעותי את אחוזי המיסוי על מכוניות זולות וחסכוניות ויחד עם העליה החדה במחירי הדלק נוצר מחדש ביקוש למכונית שרבים האמינו שכבר נעלמו לעד מרשימת העדפותיו של מר ישראלי שהתרגל למשפחומטיות.
באופן מפתיע, המציאות החדשה יצרה ביקושים ערים למכוניות קטנות מימדים, צנועות נפח ואפילו בעלות תיבת הילוכים ידנית. את המהפכה החלה סוזוקי שהנחיתה כאן מהודו את האלטו בצירוף תג מחיר אטרקטיבי במיוחד של 60 אלף שקלים.
כעת, אחרי שנישת הקטנטנות כוללת כבר שלל מכוניות בטווחי המחירים של בין 60 ל-70 אלף שקלים, מהאלטו שעדיין מחזיקה בתואר הזולה ביותר, דרך הפנדה של פיאט, ה-i10 של יונדאי, ה-107 של פיג'ו ועד הספארק של שברולט נוחתת כאן תוספת פיקנטית בדמותה של הקיה פיקנטו.
כמו מרבית דגמי קיה גם הפיקנטו מתבססת על מכלולים מבית חברת האם יונדאי והיא מציעה מימדים קומפקטיים עם אורך של 3.5 מ' ורוחב של 1.59 מ'. בסיס הגלגלים גדול למדי ומשתרע על פני 2.38 מ'. תא המטען צנוע אך מציע חלל סביר ביחס למתחרות בסגמנט, עם נפח של 200 ליטרים. בניגוד לחלק מהמכונית בקטגוריה הפיקנטו מציעה 5 מקומות ישיבה.
מבחינת מנועים הפיקנטו תגיע עם שתי אופציות המנועים המוכרים לנו מה-i10: מנוע 3 צילינדרים בנפח 1 ליטר המפיק 69 כ"ס ומנוע 4 צילינדרים בנפח 1.25 ליטרים המפיק 85 כ"ס. גרסת הבסיס תוצע עם תיבת הילוכים ידנית עם חמישה יחסי העברה. גרסת ה-1.25 תגיע כשהיא מצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית ובשתי רמות גימור לבחירה.
מחיר הגרסה הבסיסית יהיה מהזולים בסגמנט ויעמוד על 61,900 אלף שקלים. גרסת ה-1.25 תוצע במחיר של החל מ-74 אלף שקלים (ברמת אבזור LX).
אבזור נדיב מאשר אצל מרבית המתחרותכל הגרסאות יגיעו כשהן מצוידת במפרט בטיחות עשיר שכולל מערכת בקרת אחיזה ושש כריות אוויר.
אחד הקלפים החזקים של הפיקנטו הוא אבזור נדיב ביחס למתחרות הסגמנט המגיע כסטנדרט שכלול בין היתר בגרסת הבסיס: מערכת שמע עם ארבעה רמקולים וחיבור לנגנים ואייפוד, ארבעה חלונות חשמליים, הגה מתכוונן, מראות צד עם הפשרה, שקע מתח קדמי, מחשב דרך, כסא נהג מתכוונן לגובה ועוד.
ברמת האבזור הגבוהה (EX) האבזור יכלול גם התנעה ללא מפתח, מראות צד מתקפלות חשמלית, חישוקי מגנזיום, גלגל הגה וידית הילוכים מצופי עור ועוד.
מבחן ראשון לקטנטונת של קיה תוכלו למצוא כאן בערוץ הרכב של mako בקרוב.
>> יש ניצוץ ? – שברולט ספארק במבחן
אבזור נדיב מאשר אצל מרבית המתחרות