בעוד שבאירופה על מנת להצליח כל יצרן רכב חייב שיהיה לו בסטוק ליין גרסאות דיזל לכמעט כל רכביו, בארץ בשל נוסחת חישוב פליטות מזהמים יחידה במינה שמפלה מכוניות דיזל לרעה כמעט לא נמכרים רכבים פרטיים המצוידים במנועים לוגמי סולר.
בשל הביקושים הנמוכים מרבית היבואנים כלל לא מייבאים ארצה דגמים אלה, אך יוצאת מן הכלל היא חברת קרסו יבואנית רנו,שמציעה את מגוון הדגמים המשפחתיים שלה עם מנועי דיזל ותג מחיר אטרקטיבי למדי, אשר למרות המיסוי גבוה אינו רחוק ממחיר של משפחתיות מתחרות עם מנועי בנזין.
עוד ב-mako רכב
מבחן דרכים רנו מגאן סטיישן
ראש בראש: קרוז, סיד, פוקוס, מגאן וi30 סטיישן
לאור ההצלחה הלא מבוטלת של הפלואנס לוגמת הסולר, לפני כשנה נחתה כאן אחותה המסוגננת והפרקטית יותר, המגאן סטיישן (או "אסטייט" כפי שהיא מכונה בפי רנו), עם אופציה למנוע דיזל בלבד ותג מחיר אטרקטיבי של 130 אלף שקלים (134 אלף שקלים כיום כתוצאה משינוי נוסחת המס הירוק) - 2,000 שקלים יותר מהמתחרות בעלות מנועי בנזין וכ-20 אלף שקלים פחות ממשפחתיות סטיישן מקבילות עם מנועי דיזל.
עם כ-1,000 יחידות, המגאן סטיישן אמנם לא אתגרה את מלכות הקטגוריה אבל בהחלט זכתה לביקושים ערים בעיקר בשוק המוסדי.
כעת, לאחר מתיחת פנים קלה שעברה לאחרונה, היצע הסטיישן מתרחב ולצד גרסת הדיזל ששיווקה נמשך נוחתת כאן גם גרסה לוגמת בנזין המצוידת במנוע טורבו בנפח 1.2 ליטר החדש של רנו (אותו פגשנו לראשונה בקליאו ובקפצ'ור) שמפיק בגרסה זאת נתון הספק נאה למדי (ומעט גבוה מבקליאו ובקפצ'ור) של 132 כ"ס. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת מצמדים בעלת 6 יחסים והביצועים נאותים עם 9.7 שניות במאוץ ל-100 קמ"ש (2 שניות מהר יותר מהדיזל) ונתון צריכת דלק רשמי טוב למדי עם 17.8 ק"מ לליטר.
מבחינת העדכונים והשינויים החיצוניים שעבר הרכב ניתן לציין יחידות תאורה ראשיות בעיצוב שונה וסבכה מודגשת עם סמל ענק של רנו.
כבעבר האבזור עשיר למדי: ב-128 אלף שקלים תקבלו בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חיישני תאורה, גשם וחניה אחוריים, פסי גגון, חישוקים קלים בקוטר 16', 6 כריות אוויר ומערכת שמע עם שליטה מההגה, בלוטות' ו-USB. גג שמש פנורמי ומפתח חכם יהיו שלכם בעבור 4,000 שקלים נוספים.
לכאורה ואל מול ריבוי המתחרות בסגמנט לגרסת הבנזין החדשה של המגאן סטיישן יש בהחלט מה להציע אם בהיבט יחידת ההנעה המודרנית ואם באבזור השופע, אך עם זאת יש לזכור שבסגמנט הפופולרי בעיקר בשוק המוסדי המפתח להצלחה הוא ההנחה שחברות הליסינג מקבלות ממחיר המחירון הרשמי ובגזרה זו נראה שלקרסו יהיה קשה לתת מענה ל"כלמוביל" ול"דלק מוטורס" עם יונדאי i30cw ופורד פוקוס טורר.
צילום: אוטו