פחות מחודשיים אחרי שנחשפה באופן רשמי, סדרה 4 החדשה של ב.מ.וו כבר עושה עליה לישראל ותימכר כאן במחיר של החל מ- 340 אלף שקלים.
כפי שדיווחנו כאן בעבר בהתאם להחלטה של ב.מ.וו להעניק לכל גרסאות הקופה והקבריולה של המותג שמות עצמאיים עם קידומת זוגית ולגרסאות ה-4 דלתות שמות אי זוגיים, סדרה 4 החדשה למעשה באה במקומה של גרסת 2 הדלתות שהוצעה בדורות הקודמים של סדרה 3 האייקונית.
סדרה 4 החדשה מתבססת, כמובן, על הפלטפורמה של ה-3 בדורה הנוכחי וחולקת עמה בסיס גלגלים זהה ומימדים דומים מאוד. עם זאת, ההפרדה בין הגרסאות אפשרה למעצבי ב.מ.וו לכלול בסדרה 4 כמה אלמנטים עיצוביים היוצרים בידול בינה לבין ה-3 המשפחתית. בין היתר ניתן לציין את כונסי האוויר בכנפיים הקדמיות, קו מתאר עם קימור פח מעט בולט יותר בצדודית, מימד גובה נמוך יותר, פגושים דומיננטיים וסבכה בעיצוב שונה שמעניקים ל-4 החדשה לוק מעט דינמי וספורטיבי יותר שקצת התעמעם ב-3 הנוכחית.
עיצוב מעט דינמי וספורטיבי יותר מאשר לסדרה 3
שינויים נוספים כוללים עמדת ישיבה נמוכה וספורטיבית, מתלים קשיחים, מפשק סרנים מעט רחב יותר, מוטות ייצוב קשיחים, זוויות היגוי אגרסיביות יותר ודיפרנציאל מוגבל החלקה בחלק מהגרסאות.
בשלב זה הסדרה 4 החדשה תוצע בישראל עם 3 אופציות מנועים – גרסת הבסיס, 420, שתצויד במנוע 2 ליטר טורבו בנזין המפיק 184 כ"ס, גרסת 428 שתגיע עם מנוע 2 ליטרים מוגדש המפיק 245 כ"ס וגרסת 435 בעלת מנוע 3.0 ליטר טורבו בנזין 6 צילינדרים המפיק 306 כ"ס ומאיץ את הסדרה 4 מעמידה ל-100 קמ”ש בתוך5.1 שניות.
כל הגרסאות יוצעו עם תיבת 8 הילוכים אוטו'. וברמת אבזור עשירה אשר תכלול מושבי ספורט, הגה עור ספורטיבי עם משוטים לשליטה על ההילוכים, פנסי קסנון, מפתח חכם, חישוקי 18 ועוד '.
המחירים לא זולים ויקרים בכ-15 אחוז ממחירי הגרסאות המקבילות של סדרה 3 ומתחילים, כאמור, ב-340 אלף שקל לגרסת ה-420, ממשיכים ל-385 אלף ש' לגרסת ה-428 ומגעים ללא פחות מ-450 אלף ש' לגרסת ה-435.
>> סופה של אגדה: ה-M3 האחרונה ירדה מפסי היצור
המחירים גבוהים ממחירי הגרסאות המקבילות של סדרה 3