הרבה אוהלים | צילום: עודד קרני מחאת האוהלים, מחאת הקוטג', שביתת הרופאים, מחירי הדלק המשתוללים, המיסוי המטורף והשחיקה בשכרו של מעמד הביניים מטרידים ומפחידים את רובנו מה שלא מפריע לנו, כנראה, לרכוש עוד ועוד מכוניות חדשות עליהן מוטלים אחוזי מיסוי מטורפים.
העם אולי מזדהה עם האוהלים מהניילון בשדרות רוטשילד אבל מתרגש יותר מלקרוע את הניילונים מהמושבים של מכונית חדשה, הנמכרת כאן בקצב של אחת ל- 2 דקות, 30 בשעה, 720 ביממה, 19,802 בחודש יולי ו-142,628 מכוניות מאז תחילת 2011.
מגמת המהפך נמשכת ויונדאי מתבססת במקום הראשון עם 3087 מכוניות שנמסרו ביולי ו-20,155 מתחילת השנה על חשבון מלכת המכירות לשעבר מאזדה הנמצאת הרחק מאחור (2389 ביולי ו-15,805 מתחילת השנה) במקום השני.
אחרי מאזדה נמצאת טויוטה עם 12,214 מסירות מתחילת השנה.
שברולט מתרגלת למקום הרביעי עם 9,394 מכוניות מתחילת השנה וקיה נושפת בעורפה במקום החמישי עם 9,154, זינוק של לא פחות מ-98% בהיקפי המכירות יחסית לתקופה המקבילה אשתקד.
בהמשך הרשימה ניתן לפגוש את סוזוקי (8,268), פולקסווגן (7,854), ניסאן (5,519), סקודה (5,499) ופורד (5,497).
כל המותגים בעשיריה הפותחת למעט פורד (ירידה קלה בעקבות ההמתנה לפוקס החדשה) ומאזדה (שער יין גבוה והמשבר ביפן) רשמו עליות לעומת נתוני המכירות שלהם בשנה שעברה.
היבואן החדש, מלך הליסינג שלמה שמלצר, מזניק את מותג אופל מ-211 מסירות בשבעת החודשים הראשונים של 2011 ל-3,038 מכוניות מתחילת השנה בדרך ליעד עליו הצהיר להגיע למסירת 5,000 כלי רכב של המותג השנה.
יונדאי i35 - מלכת המכירות החדשה של ישראל? | צילום: נעם וינד
>> מבחן דרכים: המועמדת החדשה לכתר - יונדאי i35