העיצוב סוף סוף לא כואב בעיניים עד 2005 הטנדרים היו מפלט מס חביב של העוסקים העצמאיים והגרסאות המפוארות וכפולות הקבינה שלהם זכו לביקושים ערים שהתבטאו באלפי יחידות מדי שנה שסיפקו לרוכשיהם ניחוחות של רכב שטח עם החזר מע"מ והוצאות מלא. מאז שהחגיגה הסתיימה רוב העצמאיים פשוט ויתרו על הטנדר ועברו לרכבים פרטיים וג'יפונים, ושוק הפיק אפים חזר למימדים הגיוניים המתמקדים באלה שבאמת צריכים טנדר לעבודה.
המחירים לעומת זאת נשארו גבוהים ולמעט הסטיד הסיני המצויד במנוע בנזין ותיבת הילוכים ידנית, כל הטנדרים בשוק דוגמת ההילקס של טויוטה, האנטר של מיצובישי וכמובן הדי מקס של איסוזו המצוידים בקבינה כפולה, הנעה לכל הגלגלים, מנוע דיזל ותיבת הילוכים אוטומטית נמכרים במחירים הנושקים ללא פחות מרבע מיליון שקלים.
כעת לאחר שבטלקאר הצליחו להשיג מסאנגיונג הקוריאנית מחיר אטרקטיבי יחסית לאקטיון ספורט החדש הוא נוחת כאן בגרסה מאובזרת עם תג של 205 אלף שקלים בתקווה לזכות בנתח שוק בסגמנט הקשוח.
לפני שנשתף אתכם במפרט האבזור ובנתונים השונים הרשו לנו לבשר לכם שהעיצוב התמוה/מכוער של האקטיון הקודם פינה את מקומו לעיצוב הרבה יותר קל לעיכול ונעים לעיין במיוחד בפרונט שכולל כעת סוף סוף יחידות פנסים וסבכה שמשתלבים בהרמוניות.
אך לא רק העיצוב השתנה ולמרות נתוני הספק דומים לאלה של הדור הקודם, מתחת למכסה ניתן למצוא מנוע טורבו דיזל חדש. מדובר בגרסה עם ניהול מנוע שונה למנוע מתוצרת מרצדס בנפח 2 ליטרים המצויד בטכנולוגית מסילה משותפת ומסנן חלקקים שניתן לפגוש גם בקורנדו – רכב הפנאי של החברה. כאן ההספק מופחת ועומד על 155 כ"ס אך נתון המומנט העומד על 36.7 קג"מ זהה ומושג בסיבובי מנוע נמוכים יותר. צריכת הדלק הרשמית עומדת על 12.5 ק"מ לליטר בתנאים משולבים. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה ומערכת הנעה כפולה 4X4 לא קבועה המאפשרת לבחור בין הנעה אחורית לכפולה ומצוידת גם בהילוך כוח.
בסיס גלגלים ארוך ומתלי סליל בכל הפינות אמורים להעניק נוחות משופרת ליושבים מאחורהאבזור כולל כסטנדרט מערכת שמע מקורית עם כניסה לנגנים, קישוריות בלוטות' מלאה ושליטה מההגה, מצופה העור, פנסי ערפל, תאורת יום, חישוקים קלים, גלגל רזברי בגודל מלא ועוד.
"אנו שמחים להשיק את הסאנגיונג אקטיון ספורט 4X4" מציין יהודה בר נתן, מנהל המכירות והשיווק בטלקאר "אנחנו מאמינים שהדגם החדש ישיג נתונים יפים בקרב קהל הלקוחות המסורתי לדגמים מסוג זה. לדגם, בזכות מתלים מתקדמים ובסיס גלגלים גדול, יש את האפשרות להציע נוחות של רכב פרטי עם פרקטיות של רכב מסחרי המקנים לו קלף חזק מול מתחריו"
>> איסזו די-מקס מול פולקסווגן אמארוק