עידן התפוצה הויראלית הציף את הרשת בשלל סרטוני חובבים בכמעט כל נושא ותחום שזכו למאות אלפי ואף למיליוני צפיות, שיתופים ולייקים, אך בשנים האחרונות לצד שלל סרטוני "חתול מנגן בפסנתר" ו"ילד אחרי טיפול שיניים" התחילו להופיע באתרי הצפייה גם לא מעט סרטים מקצועיים לעילא שמתחו שוב ושוב את גבולות ההשקעה בסרטוני רשת.
כך למשל, בעת האחרונה חובבי המוטוריקה נהנים משלל סרטוני אקשן סופר מושקעים ומרשימים שגורמים שוב ושוב לצופים לשמוט את לסתותיהם בתדהמה.
בדרך כלל סרטונים שכאלה זוכים לשלל תגובות נלהבות בפורומים של חובבי רכב ברשת בצירוף לא מעט תגובות קנטרניות בסגנון "למה אי אפשר לעשות דברים כאלה בארץ".
למרות הקשיים התוצאה הסופית מרשימה מאוד
דיון שכזה בדיוק התנהל לפני מספר חודשים בפורום של מועדון הרודסטרים הישראלי המאגד את קומץ חובבי מכוניות הספורט הדו-מושביות הפתוחות בישראל, ולמרות שבהחלט ניתן היה למצוא מגוון הסברים הגיוניים מדוע סרטונים בסגנון לא מופקים בישראל, אחד המשתתפים החליט בכל זאת להרים את הכפפה ולהציע לחברים במועדון להפיק יחד סרטון אקשן מוטורי תוצרת ארץ הקודש אשר יוכל לעמוד בלי להתבייש לצד סרטונים של כוכבי רשת כמו קן בלוק.
בתחילה הרוב היו סקפטיים, אך הוגה הרעיון שמעון קרוחמל, שבעבר כבר השתעשע בצילום מספר סרטוני דריפטינג פשוטים יחסית, התעקש והדביק בהתלהבות כמה מחברי המועדון שהחליטו להענות לאתגר הלא פשוט לייצר סרטון דריפטינג שישים את ישראל על המפה.
יוצרי הסרטון החליטו להוכיח שגם בישראל אפשר | צילום: נעם וינדבניגוד לעולם הגדול בו סרטונים שכאלה מופקים בתקציב אסטרונומי וכוללים צוות גדול, הפקת הסרטון הארצישראלי יצאה לדרך ללא תקציב והתבססה על הרצון הטוב של כמה מחברי המועדון לשרוף זמן וצמיגים למען המטרה והאתגר.
ניב סדובסקייתרה מזאת, כאן בלבנט, למרות שחוק הספורט המוטורי אושר לפני מספר שנים, עדיין אין שום מסלול מרוצים או אתר רשמי בו ניתן לקיים פעילות שכזו באופן חופשי וכל ההפקה הייתה צריכה להתנהל למעשה במחתרת תוך מידור אנשים. מרבית האנשים בוודאי היו מתייאשים מראש אבל הצוות שהתגבש בסופו של דבר היה נחוש ולפני מספר חודשים זה קרה.
באתר צילומים סודי ומבודד התיישבו מאחורי ההגה עופר פלג, שרון ספיבק וצמד הדריפטרים האלמותי שבכל מקום נורמלי ביקום בוודאי כבר מזמן היה מתחרה באופן מקצועי ברמות הגבוהות בתחום - ניב סדובסקי ודודי "דריפט" פאר.
עם הרבה אילתורים של הרגע האחרון כמיטב המסורת הישראלית, החבר'ה הצליחו להרים הפקה מרשימה ולשים את ידם על מספר לא מבוטל של מצלמות GoPro לצילומי אקסטרים ומצלמות DSLR עם יכולת לצלם וידאו. וכך בסיומם של שלושה ימי צילומים מעושנים שכללו הרבה צמיגים שהחזירו את נשמתם לבורא הוכיחו הדריפטרים המקומיים שלנו שיש להם יכולות שלא היו מביישות כמה כוכבי דריפטים בעלי שם עולמי, בין היתר, חובבי שריפת הצמיגים הציונים הפגינו כמה תרגילים מיוחדים כמו צואיז'ו צמוד (דריפט מקביל של שני רכבים) תוך כדי ניפוץ נורות ניאון, חיתוך מלפפון באמצעות רכב המחליק במהירות ועוד.
עופר פלגהחומרים משלל המצלמות השונות נאספו ונשלחו לידיהם המיומנות של ליעד גבע ויניב גבאי בחדר העריכה. אחרי כמה לילות ללא שינה ורגע לפני שבמאי הסרטון עזב אותנו לשנתיים לצורך לימודים לתואר מעבר לים, המשימה הושלמה והתוצאה ללא ספק שמה את ארצנו הקטנטונת על המפה בלי שום צורך להתנצל על בעיות הפקה, תקציב, טיב הרכבים והרצפה העקומה.
כבוד גדול ו-4 דקות של הנאה צרופה, פרגנו בלייק.
יוצרי הסרטון: ליעד גבע, שרון ספיבק, דודי פאר ושמעון קרוחמל | צילום: נעם וינדהעושים במלאכה
במאי והוגה הרעיון: שמעון קרוחמל
צילומים: שמעון קרוחמל, דודי פאר, שרון ספיבק, יניב גבאי
עריכה: ליעד גבע, יניב גבאי
עריכת פס קול: שלי טטרו, BIM רקורדס
נהגים: דודי פאר, ניב סדובסקי, שרון ספיבק, עופר פלג
השתתפו וסייעו בהפקה: אדיר פלג, יואב פז, אלמוג ברק, שגיא מזמר
יש לסרטון פוטנציאל להפוך ללהיט ויראלי ברשת
>> הדריפטרית אפרת הופמן מסבירה כמה מושגים מהתחום