השבוע נולד במזל טוב ערוץ הרכב של mako. אמנם רק נולדנו אבל מיד הכנסנו להילוך גבוה: נסענו בחשמלית של אגסי לעבר מכוניות העתיד בתערוכה בפריז וחזרנו עם ג'יפון שנראה כמו חללית.
בנמל פגשנו מכוניות חדשות שהגיעו מסין וגם את האיטלקיה המצודדת שעזבה אותנו לפני עשור, מה שעשה לנו חשק לצאת ולמצוא את כבישי הנהיגה המפותלים של ישראל. אגב פיתולים - ראיתם כבר את נהג המרוצים שמתקשה לנסוע בקו ישר?
חזרנו למציאות וסקרנו בשבילכם את נבחרת הליסינג של ישראל, היה אפרורי אז החלטנו שאין כמו סקס במושב האחורי כדי לסגור שבוע בערוץ הרכב.
התבלבלתם? טוב, בואו נעשה לכם קצת סדר:
"יותר חשמל פחות עמל". זוכרים את הסלוגן הזה מאמצע המאה הקודמת? אחרי שהקפנו את חיינו בעוד ועוד מכשירים חשמליים כעת מבטיחים לנו שגם המכוניות שלנו יהיו בקרוב חשמליות. שי אגסי, מייסד בטר פלייס, מבטיח שהמהפכה ממש מעבר לפינה ובעוד עשור מרבית המכוניות שימכרו כאן יהיו חשמליות. רחובות פריז שימשו תפאורה למבחן שעשינו לרנו פלואנס ZE החשמלית החדשה של רנו שאמורה להתחיל את המהפכה.
המנוע החשמלי הראשון בציון. ממיר הזרם מעניק צורה מוכרת | צילום: נעם וינד, פריזאגב פריז, השבוע נפתחה שם תערוכת המכוניות המסורתית עם הרבה מכוניות נוצצות ובחורות מצודדות. יצאנו לעיר האורות וחזרנו עם דיווח ושלל תמונות על המגמות העתידיות, דגמי התצוגה המרהיבים והמכוניות החדשות שיגיעו בקרוב לכבישים הציבוריים.
זה מטוס? זאת ציפור? לא, זאת הלמבורגיני החדשה | צילום: נעם וינדבעשור האחרון תופעת הליסינג השתלטה על שוק הרכב והרוב המוחלט של המכוניות הנמכרות בארץ נמכרות לחברות הליסינג המספקות אותן לעובדים מהמעמד הבינוני-גבוה שבעבור הפחתה של שווי שימוש חודשי לא נמוך מהמשכורת נהנים מרכב חדש בכל שנתיים וחצי. סקרנו את היצע הדגמים המשפחתיים שעובדים יכולים לקבל עם מדבקה של החברה על הכנף.
מאזדה 3 - המכונית הלאומית. יש עוד טוענות לכתר? | צילום: נעם וינדמשלוח ראשון של מכוניות סיניות נחת בישראל, האם זהו יום חג המקרב את חלום המכונית החדשה אל שכבות רבות באוכלוסיה או שמדובר במלכודת לפראיירים המחייבת פשרה גדולה בנושאי בטיחות ואיכות הרכבה נמוכים מהסטנדרט אליו הורגלנו בשנים האחרונות?
האם תוך עשור הסיניות יתפסו את מקומן של הקוריאניות?מהצד השני של סקלת המחירים לקחנו לנסיעת מבחן את רכב הפנאי היוקרתי של אינפינטי, ה FX 30d , ובדקנו איך נראים החיים בכבישי הלבנט על סיפונה של מכונית שעולה כמו חצי דירה
צילום: נעם וינדואגב כבישים בלבנט, הרבה אומרים שאין איפה לנהוג כאן בלי להזדחל בפקק, להיתקע מאחורי משאית או לפגוש ניידת משטרתית. אז החלטנו לעשות מעשה: הצטיידנו בשתי ספורטיביות ויצאנו למסע בן 1700 ק"מ לאורכה ולרוחבה של המדינה כדי לאתר לכם את כבישי הנהיגה של ישראל.
צילום: נעם וינדקן בלוק לא צריך כבישים מפותלים כדי להציג לנו חווית נהיגה מרהיבה ומרגשת. בדרך כלל הוא בוחר כמגרש משחקים רציפי נמל עמוסי מכולות, שדות תעופה נטושים ועוד. הפעם, הנהג שפשוט לא מצליח לנסוע בקו ישר, יצא לאירופה ומצא מסלול מרוצים ישר בו המשיך לנסות ולאתגר את חוקי הפיזיקה.
צילום: נעם וינדהשבוע בישרנו שלאחר עשור שלל היעדרות לנצ'יה חוזרת לישראל. על הסנונית הראשונה, הדלתא, מוטלת משימה לא פשוטה: להתמודד עם תדמית אמינות וסחירות בעייתית שדבקו במותג כמו גם לעורר את החושים והרגשות של חולי ההגה ששומרים לאחותה הגדולה, מלכת הראלי מלפני שני עשורים - הדלתא אינטגרלה, חסד נעורים.
דיל אטרקטיבי - 200 כוח סוס ב170 אלף שקלים | צילום: נעם וינדבחוויות הנעורים המוטוריות של רבים מאיתנו מככב דווקא המושב האחורי, איזו מכונית מגיעה עם מושב שיכול לשמש אכסניה מזמינה לחוויה מרגשת ונוחה ובאיזו מכונית פשוט תאלצו לוותר? יצאנו לבדוק.
סקס במכונית | צילום: George Doyle, GettyImages ILשיהיה לכם סוף שבוע בהילוך גבוה, תנהגו באחריות mako - רכב.