בשברולט בחרו להתחיל את השנה עם עדכון מחירים כלפי מטה | צילום: נעם וינד לאחר שנה מאכזבת יחסית בה מותג שברולט צנח מהמקום החמישי בשוק למקום העשירי, ב-UMI היבואנית החליטו לשנס מותניים ולעשות הכל כדי שב-2013 המותג יזנק בחזרה ויחזור למקומו הראוי.
בהתאם לכך, כבר בתחילת השנה החברה מנסה להסתער על השוק המקומי עם שלושה דגמים מחודשים בתקווה שהשיפורים יהפכו אותם למבוקשים יותר ובנוסף נוקטת במדיניות תמחור אגרסיבית מבעבר ובעוד, כפי שדיווחנו לכם כאן בשבוע שעבר, שהשחקנים המרכזיים בשוק ניצלו את כניסתה של השנה החדשה כדי להעלות מחירים ב-UMI דווקא בוחרים לעדכן את המחירים כלפי מטה.
הקטנטנה של שברולט, הספארק, נוחתת כאן שנתיים לאחר שהושקה לראשונה בארץ אחרי מתיחת פנים שכוללת סבכה קדמית, פנסים ופגושים חדשים המעניקים לה מראה מעט אגרסיבי יותר. כמו כן העיצוב שודרג עם פנסי ערפל קדמיים ומסילות גגון המגיעים כעת כסטנדרט.
האבזור עשיר יחסית לסגמנט וכולל נעילה מרכזית, 4 חלונות חשמליים, ריו דיסק קורא MP3 עם כניסה לנגנים ו-USB, קונסולה מרכזית חדשה ואפילו חימום במושבים הקדמיים. אבזור הבטיחות כולל את כל האלקטרוניקה המתבקשת, 6 כריות אוויר וציון של 4 כוכבים (הרכב נבחן בלי ESP המגיע בארץ כסטנדרט) במבחני יורו NCAP.
הספארק הושקה בזמנו במחיר של 67.5 אלף שקלים אך לאחר שלשוק הגיעו מתחרות כמו הקיה פיקנטו שהציעו מחיר אטרקטיבי יותר היא הוצעה בשלל מבצעים "חד פעמיים" שחזרו על עצמם וכעת ב-UMI החליטו שהגיע הזמן לקבע את המחר הריאלי כמחיר הרשמי ומחירה של הספארק מתוחת הפנים נקבע על 62,900 שקלים. ספארק - מתיחת פנים, אבזור משודרג ומחיר רשמי נמוך ב-4,500 שקלים
גם השברולט סוניק עברה עדכון שעיקרו שדרוג האבזור וכיול מחדש לתיבת ההילוכים האוטומטית בת 6 ההילוכים שנטתה, כפי שזיהינו במבחן שערכנו לה עם הגעתה לארץ להתבלבל ולעצבן לעיתים בהעברות הילוכים משונות בנהיגה מאומצת. בשברולט מציינים שהשינוי בתיבה גם הוביל לשיפור בנתוני צריכת הדלק ובמיוחד בנתוני זיהום האוויר המציבים אותה כעת בקבוצה 4 לעומת 7 בעבר על פי דירוג המיסוי הירוק.
הסוניק המחודשת תשווק עם מנוע 1.6 המפיק 116 כ"ס ותגיע כסטנדרט עם בקרת שיוט, פנסי ערפל קדמיים, חיישני חניה אחוריים וחישוקי אלומיניום, וכן מפרט בטיחות הכולל 6 כריות אוויר וציון מלא של 5 כוכבים במבחני הריסוק של יורו NCAP. אחת הבשורות החשובות היא ירידה במחיר של כ-4,000 שקלים וכעת גרסת ההאצ'בק תוצע ב-99,990 שקלים ואילו גרסת הסדאן המתחרה במשפחתיות קטנות כגון קיה ריו ויונדאי i25 תוצע ב-104 אלף שקלים.
בעבור 5,000 שקלים נוספים הרוכשים יוכלו להצטייד בחבילת פלטניום שתכלול בנוסף גם חלון בגג ואת מערכת המולטימדיה המשוכללת של שברולט, MY LINK, הכוללת סנכרון מלא לסמארטפונים וחיבור לרשת.
סוניק - שדרוג האבזור והוזלה של 4,000 שקלים
שלוש וחצי שנים לאחר שהושקה בארץ, המשפחתית הקומפקטית של שברולט, הקרוז, עוברת עדכון נוסף (בעדכון קודם לפני כשנתיים שודרגו המנוע והגיר) שמתמקד בשדרוג נתוני פליטת המזהמים והאבזור.
לאחר ניסיון שלא נחל הצלחה גדולה לשווק בארץ את גרסת הטורבו של הקרוז שהגיעה מארצות הברית, השנה ב-UMI יתרכזו בשיווק גרסת ה-1.6 שתוצע עם המנוע (124 כ"ס) והגיר המוכרים שעברו כיול מחדש המאפשר למכונית להיות חסכונית יותר ומזהמת פחות (6 במדד המיסוי הירוק במקום 8 בעבר). השינויים החיצוניים מינוריים אך בתא הנוסעים ניתן להבחין בשינוי בעיצוב הדשבורד ושדרוג במגזר האבזור שכוללת מעתה פנסי ערפל, חיישני חנייה אחוריים, חימום למושבים הקדמיים ומערכת שמע חדשה הכוללת קישוריות בלוטות'.
גם במקרה זה ובניגוד למגמה בשוק המחיר של המכונית יהיה מזול מבעבר ויעמוד על 122 אלף שקלים במקום 124 עד כה. כמו כן תוצע גרסה מאובזרת שתכלול חלון גג, מערכת מולטימדיה MY LINK וחישוקים קלים ב-126 אלף שקלים. בהמשך השנה היצע הקרוז צפוי להתרחב עם גרסאות בתצורת האצ'בק וסטיישן.
קרוז - יותר אבזור באלפיים שקלים פחות"שברולט פותחת במתקפה מחודשת על הסגמנטים המרכזיים בשוק", מציין ירון גורטלר, סמנכ"ל השיווק והמכירות ב-UMI. "בניגוד למרבית היבואנים שהעלו מחירים בתחילת השנה אנו דווקא הצלחנו להוריד מחירים בזכות שיפור ברמות פליטת המזהמים בדגמים החדשים שהעניק למכוניות זיכוי מס במדד המיסוי ירוק ובזכות גב של קונצרן ג'נרל מוטורס, המציין שנת שיא נוספת במכירות בעולם, שהתגייס כדי לתמוך בהחדרת הדגמים המחודשים לארץ באמצעות תמחור תחרותי יותר ואבזור עשיר".