דומה מאוד לקודמתה אבל כוללת כמה נגיעות עיצוב ייחודיות
הדור השביעי של המכונית שהמציאה את המושג GTI נוחת בארץ ויוצע לחובבי ההוט האצ' במחיר של החל מ-222 אלף שקלים לגרסת 3 הדלתות ו-227 לאלף שקלים לגרסת ה-5 דלתות.
בניגוד ליבואנים מקומיים רבים שלא פעם הזניחו את הגרסאות הספורטיביות, יבואנית פולקסווגן בישראל, חברת צ'מפיון מוטורס, יכולה להתהדר בכך שייבאה לארץ את ה-GTI עוד מדורה הראשון בימים בהם מעט מאוד דגמים בעלי ניחוח מוטורי הוצעו לחובבי הרכב בארץ.
ה-GTI הראשונה הייתה מצוידת במנוע 1.6 ליטרים עם הזרקת דלק מכנית שהפיק 110 כ"ס ומומנט של 14.3 קג"מ. ה-GTI הנוכחית מציגה הספק בדיוק כפול עם 220 כ"ס ומומנט אפילו גבוה מכפול של 35 קג"מ. עם זאת, יש לזכור שה-GTI הראשונה שקלה 810 ק"ג, לא הרבה יותר מחצי ממה ששוקלת גולף GTI עדכנית בעידן יורו NCAP
כמו הדור ה-7 של הגולף הרגילה, גם ה-GTI החדשה מזכירה מאוד את קודמתה מהדור השישי. עם זאת יש לציין שלבד מהמראה הסולידי עם רמיזות ספורטיביות קלות למביני עניין שמאפיין את ה-GTI לאורך השנים, זו החדשה כוללת גם כמה נגיעות עיצוביות ייחודיות כמו פנסים ראשיים הכוללים פס אדום במרכזם הממשיך את מסגרת הגריל ופגוש קדמי אגרסיבי המשלב פנסי ערפל המעוטרים בזימים שעוזרים לבדל את ה-GTI החדשה משאר הגרסאות של הדגם ומקודמתה.
כמו כן יש לזכור שלמרות הדמיון הניכר לדור ה-6 מדובר במכונית חדשה לחלוטין המתבססת על פלטפורמת ה-MQB המודרנית והמרשימה של פולקסווגן. מבחינת מימדים ה-GTI החדשה נמוכה מקודמתה בכסנטימטר ומציגה תוספת של כ-6 סנטימטרים בבסיס הגלגלים.
תא הנוסעים כולל שילוב של חומרים באיכות גבוהה, הנדסת אנוש מוקפדת, הגה מזמין עם בסיס קטום ותפרים אדומים, נגיעות קרבון ומושבים בעיצוב ספורטיבי בגימור בד משבצות בניחוח רטרו המלווה את ה-GTI עוד מהדור הראשון. איכות חומרים מצוינת וריפודים בניחוח רטרו
מפרט האבזור כולל הנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי (לאכזבתם של חלק מהלקוחות), דוושות אלומיניום, בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע גדול, חיבור לנגנים, קישוריות בלוטות' ו-8 רמקולים.
ה- GTI החדשה מגיעה עם מנוע מוגדש טורבו בעל ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר המפיק, כאמור, 220 כ"ס (תוספת של 10 כ"ס בהשוואה לדור היוצא) המאפשר ל-GTI החדשה לחצות את קו המאה קמ"ש בתוך 6.5 שניות (עשירית מהר מבעבר) ולהגיע למהירות מרבית של 244 קמ"ש (240 בדור היוצא).
למרות הנתונים הדומים מדובר במנוע שונה מאוד מזה שהניע את הדור היוצא ובין היתר הוא מצויד במערכת start&stop המפסיקה את פעולתו בזמן עצירה ובמערכת הזרקה כפולה הכוללת 8 מזרקי דלק, 4 מזרקי לחץ גבוה (להזרקה ישירה) ו-4 מזרקי לחץ נמוך (להזרקה עקיפה) לשיפור היעלות בכל תנאי השימוש שביחד עם מגדש טורבו המצויד בבקרת עוצמת גדישה חשמלית מאפשרים ל-GTI החדשה, למרות הביצועים החמים, לעמוד בתקן זיהום האוויר יורו 6 שיכנס לתוקף בעוד מספר שנים ולהציג נתון פליטת מזהמים של 148 קג"מ וצריכת דלק משולבת רשמית של 15.6 קילומטרים לליטר – שיפור של 15 אחוזים לעומת הדגם היוצא.
בשלב זה ה-GTI תגיע לארץ בגרסת DSG אוטומטית הכוללת תיבה כפולת מצמדים רטובים עם 6 יחסי העברה. כמו כן ה-GTI תצויד בחישוקי 17' בעיצוב המלווה את הדגם בשלושת הדורות האחרונים עליהם יהיו נעולים צמיגים בחתך 45', קליפרי בלימה גדולים צבועים באדום עם הכיתוב GTI ומערכת XDS אלקטרונית המדמה פעולתו של דיפרנציאל מוגבל החלקה ועוזרת להוריד בצורה יעילה ומהנה את הכוח לכביש.
בשלב זה לפחות לא תוצע גרסת בסיס ידנית במחיר מוזל כמו בדור היוצא, וגם הגרסה המצוידת בחבילת הספורט הכוללת מנוע מחוזק עם 230 כ"ס, בולמים מוקשחים ודיפרנציאל מוגבל החלקה מכני שזכתה בעולם לביקורות נלהבות לא צפויה להגיע בקרוב.
עם זאת, בפולקסווגן מבטיחים שגם ה-GTI 'הסטנדרטית' מציגה רף חדש של איכויות ניהוג ויכולות דינמיות ביחס לדורות הקודמים ובין היתר ניתן למנות כיול ספורטיבי של בולמי הזעזועים והקפיצים, מתלה רב חיבורי בסרן האחורי ומערכת ההיגוי החדשה עם 2.1 סיבובים בין נעילות ויחס משתנה.
"ה- GTI החדשה מציעה הרבה טכנולוגיות מתקדמות המאפשרות לה, בדורה השביעי, לחזור למקורות ולהחזיר עטרה ליושנה", מתפייט קובי בלום, מנהל חטיבת פולקסווגן בישראל. "ה-GTI, עם מנוע חזק יותר מאי פעם, מערכת מתלים משופרת ושלל מערכות אלקטרוניות חכמות מציעה חבילה המשלבת דינמיות וחוויית נהיגה מהמשובחות שיש המאפשרות למי שהמציאה את הקטגוריה לקבוע שוב את הרף בסגמנט".
לצערנו בשלב זה לא תגיע גרסה ידנית מוזלת
>> אפשר גם מאחור: סובארו BRZ מול טויוטה GT86
>> דו קרב בתוך המשפחה - פולקסווגן שירקו מול גולף GTI