בשוק הרכב לא מקלים ראש בבחירת שמותיהם של דגמי המכוניות וממש כמו בפתגם הותיק "טוב שם טוב משמן טוב", לעתים יצרני רכב או משווקים מקומיים מתקשים להפרד משם של דגם שהפך להצלחה על אף שהוא הוחלף במכונית חדשה שאין לה שום קשר עם הדגם המוחלף.
כך למשל יפנאוטו יבואנית סובארו בישראל התקשתה להיפרד מהליאונה ועל אף שהדגם הוחלף ב-93' באימפרזה, במשך כמה שנים היא שווקה בארץ כגרנד ליאונה.
יונדאי בשנים האחרונות התמקמה בצמרת השוק המקומי, במיוחד הודות לסדרת דגמי ה-i המודרניים, אבל כשלהיט ציי הרכב האקסנט הוחלף לפני מספר חודשים ב-i25 המתקדמת בהרבה היבואנים החליטו לא לקחת צ'אנס ולהוסיף לשם הדגם גם את השם אקסנט, שיהיה ליתר ביטחון.
מצד שני יש מקרים בהם יש צורך להתרחק ככל האפשר מתדמית שדבקה במוצר מסוים. עושה רושם שזו בדיוק התחושה שיבואני שברולט בישראל חשו לקראת תחילת שיווק הדור החדש של הסופר מיני של החטיבה הקוריאנית של של שברולט בישראל - האבאו.
עיצוב מרשים ומושקע מבעבראמנם האבאו הראשונה שהוצגה ב-2002 עוד לפני שג'נרל מוטורס השלימה את ההשתלטות המוחלטת על דייהו זכתה כאן לנתוני מכירות לא רעים ורשמה נוכחות מרשימה בציי רכב, אבל מצד שני גם לא הפכה לאהובה במיוחד על קהל העובדים שקיבלו אותה כרכב צמוד מהעבודה ובנוסף גם דבקה בה תדמית אמינות בינונית למדי.
כדי להתמודד עם העבר הלא זוהר החליטו ב-UMI, יבואנית שברולט בישראל, ליבא את הדור החדש אך לא להשתמש בשם הדגם האירופאי אלא לבחור ב"סוניק", השם האמריקאי של המכונית, שידגיש שמדובר במכונית אחרת המתבססת על תכנון חדש לחלוטין מדף חלק. אין ספק שהשם לפחות מצטלצל ונשמע הרבה צעיר ומדליק מ"אבאו".
הסוניק, כמו האבאו בעבר, תשווק בישראל בשתי גרסאות עיקריות – סופר מיני בתצורת האצ'בק וגרסה עם תא מטען נפרד שמציב אותה מול מכוניות סדאן קטנות כמו יונדאי i25 ומאזדה 2 סדאן בנישת התת משפחתיות.
הסוניק, שתושק במהלך הקיץ הקרוב, תוצע למכירה בשתי גרסאות מנוע: 1400 ו- 1600 סמ"ק שיהיו מצוידות בתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה.
למעט עיצוב חיצוני מוקפד ומרשים בהרבה מבעבר בשברולט גם מבטיחים שבסוניק החדשה ניתן יהיה לפגוש ברמות גימור ואבזור גבוהות מבעבר ובמיוחד שיפור משמעותי ברמת הבטיחות שיציגו עמידה בסטנדרטים הגבוהים הנהוגים כיום בעולם הרכב. הסוניק תצטרף למגוון הדגמים המתחדש של שברולט וב-UMI מקווים שהיא תגשר בהצלחה בין מכונית הספארק הקטנטנה לקרוז המשפחתית.
עיצוב הפנים נוטה לכיוון הספורטיביירון גורטלר, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב- UMI: "הקו הגלובלי של מותג שברולט הולם כמו כפפה את צרכי השוק המקומי, ואנו גאים להשיק כבר בקיץ הקרוב את הסוניק, אשר מכוונת לחלל שבין הספארק לקרוז, עם גרסאות האצ'בק וסדאן. בעקבות נתוני המכירות המרשימים של שברולט בשליש הראשון של 2011, ובמיוחד בחודש אפריל בו תפס מותג שברולט את המקום השלישי, אנו צופים שהמותג יקבל תנופה נוספת עם כניסתה של הסוניק לשוק המקומי ויעמיק את נוכחותו בסל האופציות העומדות בפני הנהג הישראלי".
ב-UMI טרם חשפו את המחיר הרשמי בו תוצע הסוניק בגרסאותיה השונות לקהל הרחב אך ניתן להעריך שמחיר המחירון יהיה קרוב למחיר של המתחרות מבית מאזדה, יונדאי וקיה, וכפי שנהוג בשוק הרכב המקומי לא מן הנמנע שחברות הליסינג יזכו למחירים ולתנאים אחרים לחלוטין כדי לעודד אותן לעזור לסוניק לרשום נוכחות משמעותית בשוק הרכב המקומי.
עיצוב הפנים נוטה לכיוון הספורטיבי>> ניצוץ ראשון: שברולט ספארק במבחן דרכים
>> המתחרות במבחן השוואתי: מאזדה 2 סדאן מול יונדאי i25