אחרי שקפצה לביקור קצר בתערוכת אוטומוטור בפסח שעבר, אחת היצירות המוטרפות ביותר של תעשיית הרכב היפנית עושה כעת עליה.
מדובר בניסאן GT-R שלפחות מבחוץ נראית בהתחלה כלא יותר ממכונית קופה יפנית שעברה טיפול אגרסיבי בסדנת שיפורים מהסרט "מהיר ועצבני - טוקיו דריפט".
אבל, לפחות עד שהוצגה הלקסוס LFA, ה GT-R היתה המכונית היפנית היחידה שממש העזה והסתכלה לפורשה, פרארי ולמבורגיני בגובה העיניים.
הן מצידן, לפחות בהתחלה, השירו מבט מזלזל בחזרה ועיקמו את האף למראה שלל הניפוחים, כונסי האוויר והספויילרים של ה-GT-R, אבל היפנית מצידה לא נעלבה וכנקמה קטנה עקפה אותם בסיבוב, כן כן, של הנורבורגרינג, וקבעה את שיא המסלול היוקרתי.
ה GT-R שהוצגה לפני קצת יותר מ-4 שנים עברה לאחרונה מתיחת פנים קלה שבמרכזה, מעבר לשינוים קוסמטיים, גם שדרוג של המנוע. המנוע, אחת מהיצירות המרשימות של השנים האחרונות, וי 6 בנפח 3.8 ליטרים המשלב צמד מגדשים, מפיק כעת לא פחות מ-530 כ"ס.
הכוח האדיר הזה עובר לכביש דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים ומערכת הנעה כפולה. הביצועים כצפוי בהחלט מרשימים עם מהירות תלת ספרתית בתוך 3 שניות ומהירות סופית של 315 קמ"ש.
כצפוי מרכב יפני השליטה על תפעול מערכות הרכב מתנקזת למחשב המאפשר בחירה של מצב המתלים, רמת הגדישה ועוד שלל פרמטרים תוך כדי הצגת נתונים בזמן אמת על רמת ההספק והמומנט המגעים לגלגלים בכל רגע נתון, עוצמת הG בכל סיבוב ועוד שלל נתונים חשובים יותר או פחות.
ניסאן GT-R - מאה קמ"ש בתוך 3 שניות | צילום: מולי גומאכמו הביצועים המדהימים כך גם תג המחיר שלה בארץ העומד על 795 אלף שקלים עלול להשאיר אתכם פעורי פה.
אמנם, ללא ספק מדובר על סכום מאוד גבוה כדי לקבל מכונית הנושאת סמל ממש כמו זה שאפשר למצוא על הטידה או המייקרה, אבל בקטגוריית הסופר ספורטיביות המצומצמת בארץ מדובר במחיר מציאה כשמתחרות עם ביצועים דומים דוגמת פורשה 911 טורבו נמכרות במחיר גבוה במאות אלפי שקלים.
הניסאן מתמודדת עם פרארי 430
GT-R מול פורשה 911 טורבו ואודי R8
>> ביצועים מטורפים בתצורת סדאן משפחתית - קדילאק CTS-V במבחן מקומי