מיליון וחצי שקלים ליחידה עוד מכה לייבוא המקביל ששר התחבורה ישראל כץ מנסה לטפח: לאחר שמינהל הרכש הממשלתי בחן במשך זמן רב את האפשרות לייבא לימוזינות לאח"מים דרך סוכני ייבוא מקביל, בהתאם לרפורמות של משרד התחבורה, הוחלט לבסוף לרכוש מספר לימוזינות דרך קבוצת כלמוביל - היבואנית הרשמית של מרצדס בישראל.
מדובר בכ-6 לימוזינות מוארכות על בסיס מרצדס E קלאס, שעברו הסבה להובלת אח"מים על פי המפרט של משרד החוץ ומחירן כ-1.5 מיליון שקל האחת. הלימוזינות מחליפות כלי רכב מקבילים של וולוו ושל אודי, ששימשו למטרות אלה בעבר.
יצוין, כי בדצמבר אשתקד אמר עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה, כי "בימים אלה פועל משרד החוץ ליבוא של לימוזינות באמצעות יבואנים מקבילים". בסופו של דבר, כאמור, הוחלט להעביר את הרכש והתחזוקה לכלמוביל.
ראוותני או עממי?
מתקשים להחליט בין רכב ראוותני לעממי | צילום:
נעם וינד
ובתוך כך נראה כי שרי הממשלה החדשה מצאו "מסלול עוקף" להתחמק ממכרז רכבי השרים, שהסתיים כבר לפני קרוב לשנה בזכייתן של שתי מכוניות מאוד שונות -ב.מ.וו 528 שמחיר המחירון הרשמי שלה 400 אלף שקלים וסיטרואן C5 שמתומחרת ב-211 אלף שקלים לגרסה שנבחרה במכרז.
לא מעט שרים החוששים להזמין את הב.מ.וו בשל התדמית היוקרתית והראוותנית שלה בתקופה של מיתון, אך גם מסתייגים מהתדמית "העממית" של הסיטרואן, פותרים בינתיים את הבעיה באמצעות השכרה "זמנית" לטווח ארוך של כלי רכב על פי בחירתם האישית, כולל רכבי מנהלים מתוצרת גרמניה וארצות הברית. זאת למרות, שעלותו של פיתרון זה למדינה גבוהה משמעותית מעלות הרכש והתחזוקה (במחירים מוזלים) של המכוניות הזוכות.
אז בנתיים שוכרים רכבי מנהלים על חשבון משלם המיסים | צילום: נעם וינד