לפני כשבועיים פורשה חשפה את המקאן - הקרוסאובר הקומפקטי החדש שביצרנית רכבי הספורט הגרמנית תולים בו תקוות גדולות כמנוע צמיחה מרכזי להמשך הצמיחה של המותג.
אמנם רק כעת, אחרי הצגת המקאן, לפורשה יש מאזן שווה בין מכוניות ספורט מבוהקות עם שתי דלתות לבין אלה הפרקטיות בנות ארבע דלתות, אבל למעשה כבר מאז הצגת רכב הפנאי של החברה, הקאיין בשנת 2002, פורשה שילשה את מכירותיה וכיום הדגמים הקלאסיים של החברה, בוקסטר, קאיימן וה-911 המיתולוגית, מהווים רק כ-20 אחוזים מסך מכירות המותג ברחבי העולם.
המקאן החדש, המתבסס על פלטפורמת אודי Q5, מוצע בשלב ראשון עם שלושה מנועים חזקים ביחס למתחרים בסגמנט זאת מתוך החלטה, בדומה לתהליך ההשקה של הקאיין שגם הוצע בתחילה רק עם מנועים כוחניים שהעניקו לו ביצועים טובים משל מתחריו והדגישו את אופיו הספורטיבי, למצב את רכב הפנאי של פורשה בקטגוריה משל עצמו.
יחידות הכוח שיוצעו בשלב זה במקאן הם בתצורת V6; מקאן S עם מנוע 3.0 ליטר טווין-טורבו המספק 340 כ"ס, מקאן S דיזל המפיק 258 כ"ס מנפח 3.0 ליטר ופסגת ההיצע מקאן S טורבו בעל מנוע 3.6 טווין טורבו חדש לגמרי המפיק לא פחות מ-400 כ"ס. כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים כפולת מצמד PDK עם 7 יחסים המעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים דרך הנעה כפולה קבועה מתוחכמת.
אמנם המקאן עוד לא החתים באופן רשמי דרכון בישראל, אך היבואנית פותחת כבר עכשיו את פנקס ההזמנות וחושפת את המחיר שיתחיל, אתם יושבים? ב-585 אלף שקלים לגרסאות S ו-S דיזל - קרוב מאוד למחיר הבסיס של אחיו הגדול, הקאיין, שמוצע בהחל מ-619 אלף שקלים.
הקבינה מרשימה, האבזור קצת פחותמה שעוד די מפתיע לגלות הוא שבעבור הסכום הגבוה הזה בפורשה שומרים על המסורת ולא משתוללים עם אבזור מקיר לקיר ולמעשה גרסת הבסיס כוללת מערכת CDR+ עם מסך מגע בגודל 7.1", בלוטות', USB ושליטה מההגה, ריפודים משולבים אלקנטרה ועור, מושב נהג חשמלי חיישני חניה מלפנים ומאחור וחישוקים בקוטר 18".
רמת האבזור לקשרי מוסיפה חלון שמש פנוראמי, פנסי קסנון דינמיים וצמד מושבים קדמיים בעלי כיוון חשמלי וזיכרונות בעבור 54 אלף שקלים נוספים וזאת רק ההתחלה, שכן רשימת התוספות האופציונאליות הנוספות ארוכה ויקרה מאוד.
יתרה מכך, מחיר גרסת הטורבו כבר מזנק למחוזות ממש לא מוכרים בסגמנט עם תג מחיר של 845 אלף שקלים.
אמנם נציגי היבואנית מדווחים שכמה הזמנות כבר נרשמו מבעוד מועד, אבל בהתחשב במחיר הגבוה הצפייה בשלב זה היא למכור מספר מצומצם של אקזמפלרים שיגיעו לארץ החל מחודש אפריל בשנה הבאה.
גרסאות הבסיס עם מנועי 2.0 ליטר יוצגו רק בשלב מאוחר יותר, יגיעו ארצה במהלך 2015 ויוצעו, כל ניתן להעריך, עם תג מחיר אטרקטיבי בהרבה שיאפשר לפורשה, שרשמה במהלך 2013 עליה של כ-33 אחוזים בכמות הרכבים שמכרה כאן, לפרוץ קדימה ולרשום זינוק משמעותי ביותר בהיקפי המכירות בארץ הקודש.
>> המתחרים הזולים: אודי Q5, מרצדס GLK, ב.מ.וו X3 ו-וולוו XC60 במבחן השוואתי