265 כ"ס ו 5.5 שניות למאה בגרסה הבסיסית חצי שנה לאחר שנחשפה לראשונה ומספר חודשים לאחר ההשקה העולמית הרשמית בתערוכת ז'נבה, חברת מכשירי תנועה, יבואנית מותג היוקרה פורשה, השיקה בסוף השבוע את הדור השלישי של הבוסקטר של פורשה.
הדור השלישי למכונית "הבסיסית" בהיצע של פורשה אינו מביא עימו מהפכות גדולות מבחינה עיצובית וכנהוג בכל דגמי המותג המראה המוכר שומר על מאפייניו המרכזיים.
בין השינויים שבכל זאת בולטים בדור זה ניתן לציין כונסי אוויר גדולים יותר בצדדים, פנסים קדמיים בפריסה שונה, זוויות מעט חדות יותר ובעיקר אחוריים דומיננטיים יותר עם יציבה נמוכה ורחבה יותר הכוללת ספויילר אחורי מובנה מעניין בעיצובו המשתלב ביחידות התאורה.
בפורשה מדגישים שלא מדובר במתיחת פנים אלא למעשה במכונית חדשה לגמרי, ארוכה ורחבה מקודמתה ובה בעת קלה ממנה בכ-100 קילוגרם.
גם תא הנוסעים עבר שדרוג משמעותי ומזכיר יותר את זה של ה-911 הנוכחית עם יותר אבזור כסטנדרט וגג חשמלי המתקפל בלחיצת כפתור.
שינויים נוספים נרשמו בתא המנוע שמאחורי צמד המושבים - גרסת הבסיס תכלול מנוע בוקסר חדש בעל 6 צילינדרים בנפח 2.7 שמפיק 265 כ"ס.
גרסת ה-S תגיע עם מנוע בנפח 3.4 ליטרים המפיק 315 כ"ס.
יותר כוחנית מבעברהגרסה הבסיסית תציע ביצועים משכנעים למדי עם האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 5.5 שניות ומהירות מרבית של 265 קמ"ש ותגיע עם חישוקים בקוטר 18', חיישני חניה אחוריים, מושבי עור בשילוב אלקנטרה, מערכת שליטה מרכזית עם מסך מגע, תאורת לד ותג מחיר של 506 אלף שקלים.
גרסת ה-S הקרבית יותר תרשום 100 קמ"ש כבר אחרי 4.8 שניות ולא תעצור עד 272 קמ"ש. האבזור יכלול בנוסף גם פנסי קסנון, חישוקי 19' ומערכת חיישני חניה קדמיים ואחוריים. תג המחיר יעמוד על 609 אלף שקלים.
המחיר של שתי הגרסאות מתייחס לגרסאות המצוידות בגיר ידני עם 6 יחסי העברה ומי שיחפוץ בתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים אוטומטית ידרש לשלם 28.5 אלף שקלים נוספים.
>> פורשה 911 החדשה יוצאת לדרך בישראל
הל מ-506 אלף שקלים